گوناگون

وزیر کشور: به شما مردم اطمینان می‌دهیم در همه حوزه‌ها حافظ رای شما هستیم

پارسینه: نجار گفت: ما به شما مردم اطمینان می‌دهیم که خادمین شما در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور در همه حوزه‌های انتخابیه خود را مجری قانون و حافظ رای مردم می‌دانند.

خبرگزاری پانا نوشت:

وزیر کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: ما به شما مردم اطمینان می‌دهیم که خادمین شما در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور در همه حوزه‌های انتخابیه خود را مجری قانون و حافظ رای مردم می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری پانا، مصطفی محمدنجار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با مورد توجه قرار دادن حضور مردم در راهپیمایی ‌٢٢ بهمن اظهار کرد: در ‌٢٢ بهمن امسال در ادامه خلق حماسه‌ای چون ‌٩ دی مردم دشمن‌شناس ما با حضور ارزشمند خود در صحنه طومار فتنه را پیچیدند و اوهام و آرزوهای خام نظام سلطه را به مثابه خاکستری برباد دادند.

وی افزود: ‌آمریکا و متحدان غربی‌اش به دنبال شکست‌های پی در پی در جریان موج بیداری اسلامی و مردمی به شدت نگران هستند و ریشه بسیاری از ناکامی‌های خود را ملت ایران می‌دانند. آن‌ها دانستند که طرف آن‌ها ملت هشیار ایران است که با ایستادگی بر مواضع خود مصر است و از این مواضع کوتاه نمی‌آید.

وزیر کشور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف گفت: هم‌اکنون در فناوری نانوتکنولوژی صنایع دفاعی و ... تراز و رتبه ایران در جهان ارتقا یافته است.

وی با بیان این‌که «تمام توجه دشمن در حال حاضر به سمت کند کردن حرکت ایران معطوف شده است» خاطرنشان کرد: ترور ناجوانمردانه نخبگان و دانشمندان ما، تلاش در جهت وجود بحران در ایران اقداماتی چون سیاه‌نمایی و دروغ‌پردازی، ناکارآمد جلوه دادن نظام و دولت، غبار آلوده کردن فضا در دستور کار سلطه‌گران قرار دارد، اما ملت ایران با حضور گسترده در ‌٢٢ بهمن امسال پاسخ دندان شکنی به نظام سلطه داد.

نجار در ادامه سخنان خود امنیت و احساس امنیت را در کشور مورد توجه قرار داد و گفت: امروز امنیت و احساس امنیت در جای جای کشور با تعامل و همکاری خوبی که بین جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشور برقرار است در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد و باید دانست رشد و پیشرفت کشور در گرو وجود بستر امنیتی مطلوب است که با تلاش همکاران من در شورای تامین کشور، شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها به نحو شایسته محقق شده است.

وزیر کشور در ادامه ضمن این‌که انتخابات را یکی از مظاهر حضور مردم در صحنه عنوان کرد، گفت: کشور ما در شرایطی چون حملات گروهک تروریستی منافقین و یا حملات رژیم بعث برای ایجاد ترس و دلهره در میان مردم، برگزار کننده بهترین انتخابات با حضور گسترده مردم بوده است در حالی که در کشورهای غربی که داعیه وجود دموکراسی و حقوق بشر را دارند، در بهترین حالت ممکن این حضور بسیار ناچیز ارزیابی شده است.

نجار با بیان این‌که «در طول دولت نهم مشارکت مردم در انتخابات گسترده بوده است» گفت: ‌در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با افزایش مشارکت ‌١/٤ در چهارمین دوره خبرگان رهبری با افزایش مشارکت ‌٦/١٤ در سومین دوره شوراها با افزایش مشارکت ‌٨/١٤ و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با افزایش مشارکت ‌٥/٢٣ روبرو بوده‌ایم.

وزیر کشور گفت: ما از سوم خرداد سال ‌٩٠ با درک صحیح جایگاه رفیع قوه مقننه تمامی تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات با شکوه اتخاذ کرده‌ایم و با دستور شروع انتخابات و هیأت‌های اجرایی حدود ‌٨٥٠ هزار نفر در برگزاری انتخابات مجلس مشارکت دارند و این خود یک مانور ملی قلمداد می‌شود.

وی با بیان این‌که «با استفاده از تجربیات گذشته در برگزاری هرچه بهتر انتخابات برنامه‌های ویژه‌ای در عرصه اجرا و مطابق قانون برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این برنامه‌ها در این دوره شکل عملیاتی به خود گرفته است» گفت:‌ در این دوره سیستم جامع رایانه‌ای با سیستم‌ عاملی بومی همراه با مکانیزه کردن ‌٢٥ فرآیند انتخابات و ‌٨٢ مرحله انتخابات در ‌٢٠٧ حوزه اصلی و ‌٧٩٩ حوزه فرعی و بالغ بر ‌٤٧ هزار شعبه اخذ رای و ‌١٢٠ میلیون رکورد اطلاعاتی مدنظر قرار گرفته است که تاکنون ‌١٦ فرآیند از ‌٢٥ فرآیند اجرایی و عملیاتی شده است.

نجار در ادامه گفت:‌ بنا بر اکثر کارشناسان راحت‌ترین و متقن‌ترین ثبت‌نام‌ها در دوره ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس انجام شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات رایانه‌ای در برخی حوزه‌ها گفت: در هرشعبه سه دستگاه یکی برای احراز هویت، یکی برای نظارت بر فرآیند احراز هویت و یک صندوق رای اخذ رای الکترونیکی نیز موجود خواهد بود.

وزیر کشور تهیه و تدوین طرح جامع آموزش برای دست‌اندرکاران انتخابات، برگزاری دوره‌های تربیت مربی در حوزه‌های سیاسی و فناوری اطلاعات، تهیه و تدوین طرح ارزیابی و عملکرد مجریان با ‌١٤ معیار و ‌١١٠ شاخص تخصصی را از جمله اقدامات وزارت کشور در مسیر منتهی به انتخابات مجلس عنوان کرد.

نجار همچنین گفت: کسانی که صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته کسانی هستند که با احساس مسوولیت پا به صحنه گذاشتند و این تایید صلاحیت نشدنشان به این معنی نیست که صلاحیت احراز سایر مشاغل را نداشته باشند.

وی افزود: دشمن پس از شکست پی در پی در رویارویی با ایران همه تلاش خود را در جهت سرد کردن تنور انتخابات و کاهش حضور مردم در صحنه معطوف کرده و می‌خواهد با القای فشار و ایجاد شبه از حضور مردم بکاهد و در همین راستا صدها شبکه مثل فیس‌بوک و توییتر کار دلسرد کردن مردم از ناحیه استکبار به عهده گرفتند، اما این خیال آن‌ها پوچ است و امید آن‌ها واهی است و مردم عزیز ما با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای این توطئه آن‌ها را خنثی می‌کند.

نجار گفت: ما به شما مردم اطمینان می‌دهیم که خادمین شما در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور در همه حوزه‌های انتخابیه خود را مجری قانون و حافظ رای مردم می‌دانند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی مردم ما از ترک و کرد و لر و بلوچ و فارس و همچنین اقلیت‌های دینی ما با انسجام مثال زدنی از همبستگی و وفاق ملی تصویر زیبایی به نمایش می‌گذارند و بار دیگر به آمریکا و انگلیس و ایادی داخلی‌شان اعلام می‌کنند که آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

وی با اشاره به زمان شروع تبلیغات نامزد‌های مجلس نهم گفت: تقاضا می‌کنم که نامزد‌ها تبلیغات‌ خود را منطبق و براساس مر قانون انجام دهند و از هرگونه اقدام مغایر با قانون، تهمت زدن، دادن وعده و وعید‌های غیرممکن، دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی، ملتهب کردن فضا اجتناب کنند و با احترام به قانون، تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی را سرلوحه خود قرار دهند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد