گوناگون

اعتبار نامه ۴ تن از نمایندگان تهران تصویب نشد

پارسینه: به این ترتیب اعتبارنامه کوثری، رسایی،علیرضا زاکانی، مهدی کوچک زاده، علی اصغر زارعی، مرتضی آقاتهرانی تصویب شد. اما چون اعتراض هایی به اعتبارنامه حسین نجابت و زهره طبیب زاده وجو داشت، به همراه اعتبارنامه توکلی و نادران به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

خبرآنلاین: این نیم ساعت تنفس برای آن بود که گزارش شعبه ششم که مربوط به بررسی اعتبارنامه نمایندگان تهران بود نیز آماده شده و قرائت شود. ماجرا از این قرار بود که یکی دو نفر از نمایندگان شهرستانی در واکنش به اعتراض توکلی و نادران نسبت به اعتبارنامه​شان، به اعتبارنامه کلیه نمایندگان تهران اعتراض کرده بودند.

در گزارش شعبه ششم، اعتبارنامه سیدمهدی هاشمی، علیرضا محجوب،غلامرضا مصباحی​مقدم، سیدمحمود نبویان، علی مطهری، روح​الله حسینیان، محمد سلیمانی، لاله افتخاری، محمدرضا باهنر، مهرداد بذرپاش، حسین طلا، مجتنب رحمان دوست، سیدمسعود میرکاظمی، فاطمه آلیا، فاطمه رهبر، حسین مظفر، غلامعلی حدادعادل، سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، علیرضا مرندی، بیژن نوباوه، تایید شده بود که به تایید صحن علنی نیز رسید.

اگرچه اعتبارنامه حمید رسایی، اسماعیل کوثری، حسین نجابت، علیرضا زاکانی، مهدی کوچک​زاده، احمد توکلی، الیاس نادران، علی اصغر زارعی، زهره طبیب زاده، مرتضی آقاتهرانی در شعبه به تایید رسیده بود اما به دلیل ادامه اعتراض​ها در صحن علنی مجلس به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

احمد توکلی در تذکری اعلام کرد که او به اعتبارنامه ایران​پور نماینده مبارکه اعتراض کرده و او به طورکلی مقابله به مثل کرده و روی اعتبارنامه دیگر نمایندگان تهران اعتراض گذاشته است. او که می​گفت این رویکرد ایران​پور اضرار به غیر است، از رئیس مجلس خواست تا مانع از این کار شود. لاریجانی هم در پاسخ گفت که بر اساس آیین​نامه داخلی مجلس، نمایندگان معترض حق دارند اعتراض خود را در کمیسیون تحقیق پیگیری کنند و هیات رئیسه نمی​تواند منظورخوانی کند که این کار تلافی جویانه بوده یا نه؟

دقایقی پس از اعلام گزارش شعب، ایران پور نماینده مبارکه گفت که فقط نسبت به اعتبارنامه توکلی و نادران اعتراض داد و اعتراضش به دیگر نمایندگان را پس می گیرد.

وی با بیان اینکه همه سرباز ولایت هستیم و کسی اصولگراتر نیست، در اعتراض به یکی از نمایندگان تهران که گفته بود ایران​پور «جرات نکرده» به اعتبارنامه او هم اعتراض کند، اظهار داشت: من در دادگاه از آقای کوچک زاده برادر بزرگوارمان شکایت می کنم.

ایرانپور ادامه داد: اعتراضم را از تمامی نمایندگان تهران به جز توکلی و نادران پس میگیریم اما به کسی که گفت من ترسیده ام می گویم که ما همه با هم برابریم و موضوع ترس نیست و فقط به خاطر سخنان آقای دکتر لاریجانی و ابوترابی اعتراضم را پس می گیرم تا در عمل ثابت کنم که اصولگرایم و پیرو خط رهبری هستم.

به این ترتیب اعتبارنامه کوثری، رسایی،علیرضا زاکانی، مهدی کوچک زاده، علی اصغر زارعی، مرتضی آقاتهرانی تصویب شد.

اما چون اعتراض هایی به اعتبارنامه حسین نجابت و زهره طبیب زاده وجو داشت، به همراه اعتبارنامه توکلی و نادران به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    تورو خدا یکی بگه ا ص و ل گ ر ا یعنی چی؟اگه این همه ا ص و ل گ ر ا داریم چرا اصول به این وضع افتادند

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد