گوناگون

سازمان عفو بين‌الملل: محكوميت «نبيل رجب» روز تاريك عدالت در بحرين است

سازمان عفو بين‌الملل تصميم دادگاه بحرين براي محكوميت يك فعال حقوق بشري به سه سال حبس را روز تاريك عدالت در بحرين اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نبيل رجب، رييس مركز بحريني حقوق بشر و يكي از اعضاي ديده‌بان حقوق بشر به جرم شركت در تجمعات غيرقانوني و ديگر اتهامات مشابه از جمله شركت در اعتراضات منامه پايتخت بحرين در 6 فوريه 2012 در دادگاه محكوم شد.

رجب و خانواده‌اش به همراه يك نيروي پليس تنها كساني بودند كه در زمان صدور راي در دادگاه منامه حاضر بودند.

حسيبه حاج صحرائويي، معاون سرپرست برنامه‌هاي خاورميانه و شمال آفريقا در عفو بين‌الملل در اين‌باره گفت: اين راي دادگاه روز تاريك براي عدالت در بحرين است و استقلال سيستم قضايي اين كشور را زير سوال مي‌برد.

وي در ادامه افزود: همانند بسياري ديگر از زندانيان بحريني، نبيل رجب نيز يك زنداني سياسي است كه تنها به خاطر استفاده از حق آزادي بيان و تجمعات به زندان افتاده است. وي بايد فورا آزاد و همه اتهامات به محكوميت عليه وي لغو شود.

خانم صحرائويي هم‌چنين يادآور شد كه مقامات بحرين بايد تضمين كنند كه همه مدافعان حقوق بشر در اين كشور مي‌توانند به طور آزادانه به وظايف خود عمل كنند.

بر اساس اظهارات وكلاي نبيل رجب، وي به دليل سه مورد اتهام؛ شركت در تجمعات به منظور تهديد امنيت، ترغيب عموم مردم براي شركت در اعتراضات بدون مجوز و شركت در اين اعتراضات مجرم شناخته شده بود.

وي هم‌اكنون در حال سپري كردن سه ماه حبس به جرم انتشار بيانيه انتقاد‌آميز در شبكه اجتماعي تويتر مي‌باشد.

به نقل از پايگاه اينترنتي عفو بين‌الملل، رجب پيش از اين نيز به دلايل مشابه به زندان افتاده و سپس آزاد شده بود. از اين رو اين سازمان از مقامات بحرين خواست تا محدوديت‌‌ها عليه حق آزادي بيان و تجمعات آرام را برداشته و آن را به قوانين بين‌المللي حقوق بشر نزديك كند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    مرگ خوبه منتها برای همسایه...

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد