گوناگون

دادگاهی در حیفا ارتش اسرائیل را از اتهام وارده در مرگ راشل کوری مبراء تشخیص داد

به گزارش پارسینه وبه نقل از یورونیوز، دادگاهی مدنی در حیفای اسرائیل، ارتش این کشور را از اتهام وارده در مرگ راشل کوری، فعال آمریکایی مبراء تشخیص داد.

رشل کوری، ۲۳ ساله و از شهر المپیا ایالت واشنگتن، ۹ سال پیش و به هنگام اعتراض علیه تخریب خانه‌های مسکونی فلسطینیان در رفح واقع در نواز غزه، توسط بولدوزر ارتش اسرائیل کشته شد.

قاضی دادگاه اگرچه حادثه مرگ خانم کوری را «تاسف بار» خواند اما دولت اسرائیل را بدلیل اینکه حادثه در وضعیتی شبیه جنگ روی داده، در مرگ خانم کوری مسئول ندانست.

سندی کوری، مادر راشل پس از رای دادگاه گفت:«از شنیدن سخنان قاضی 'اودِد گرشون' در حیفا متاثر و شدیدا اذیت شدیم. معتقدم امروز نه تنها روزی بد برای یک خانواده بلکه روزی بد برای حقوق بشر، انسانیت، حاکمیت قانون و نیز کشور اسرائیل است.»

ارتش اسرائیل می‌گوید راشل کوری در اواسط ماه مارس ۲۰۰۳ وقتی که بولدوزر ارتش، «مخفیگاه پیکار جویان» را تخریب می‌کرد، بر اثر اثابت تکه‌ای بتونی کشته شده است.

خانواده خانم کوری می‌گوید، راننده قاعدتا وی را می دیده است. ارتش در جواب می‌گوید «دید رانندۀ بولدوزر محدود» بوده است.

«حسین ابو حسین» وکیل خانواده خانم کوری می‌گوید، فلسطینیان راشل کوری را «شهید آمریکایی» می‌نامند که سرنوشتش همانند سرنوشت هزاران فلسطینی در باریکه غزه، رقم زده شد.


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد