گوناگون

درآمد ارزی گردشگری سلامت ایران

پارسینه: وی درباره آمار ورود توریست درمانی تا پایان امسال پیش‌بینی کرد که این آمار به 200 هزار نفر برسد.

معاون گردشگری کشور از ورود ۸۵ هزار و ۶۷۰ توریست درمانی در ۶ ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیون دلار از این بخش، درآمد ارزی به دست آمده است.

منوچهر جهانیان اظهار داشت: میزان ورود توریست درمانی به کشور از ابتدای امسال در مقایسه با سال گذشته، رشد 135 درصدی داشته است.

وی درباره آمار ورود توریست درمانی تا پایان امسال پیش‌بینی کرد که این آمار به 200 هزار نفر برسد.

معاون گردشگری کشور از ورود ۸۵ هزار و ۶۷۰ توریست درمانی در ۶ ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیون دلار از این بخش، درآمد ارزی به دست آمده است.

جهانیان ادامه داد: بیشترین آمار ورود گردشگران سلامت در این ۶ ماه به ترتیب از کشورهای آذربایجان، عراق، ترکمنستان، افغانستان و کویت بوده‌اند.

وی افزود: بیشترین پذیرش گردشگران سلامت متعلق به استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، گیلان، آذربایجان‌شرقی و اردبیل بوده است.

معاون گردشگری کشور گفت: وزارت خارجه برای ویزای توریست‌های درمانی، تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته است و دفاتر خدمات گردشگری که توریست درمانی به کشور وارد کنند از جایزه 140 دلاری برخوردار خواهند شد.

جهانیان به برگزاری جلسه مشترک امروز بین اتاق بازرگانی و معاونت گردشگری اشاره کرد و گفت: همایش بین‌المللی توریست درمانی ۲۸ و ۲۹ آذرماه در مشهد برگزار می‌شود که اهم محورهای این همایش، استانداردسازی گردشگری سلامت، نقش بیمه در توسعه گردشگری سلامت و چگونگی تعامل با تورگردانان و بازارشناسی در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد