گوناگون

پرونده جدید اختلاس با ۴۰ هزار شاکی در یکی از استانها

پارسینه: به تازگی پرونده اختلاسی در قوه قضاییه در روند رسیدگی قرار گرفته است که بیش از ۴۰ هزار شاکی در یکی از استانها دارد.

به تازگی پرونده اختلاسی در قوه قضاییه در روند رسیدگی قرار گرفته است که بیش از ۴۰ هزار شاکی در یکی از استانها دارد.

در حالی که بررسی پرونده ادامه دارد اما به علت نفوذ برخی متهمان اصلی پرونده ، پیگیری آن برای شاکیان کمی دشوار شده است. در میان متهمان پای استاندار چند دوره قبل یکی از استانها نیز به میان کشیده شده است.

بر اساس اسنادی که هم اکنون در اختیار سایت می باشد ؛ پرونده اختلاسی در استان اصفهان از سال ۸۹ به جریان افتاده و هنوز ادامه دارد. نکته جالب این پرونده حضور برخی از مدیران استانی به ویژه استاندار چند دوره قبل اصفهان در این پرونده است.

به گزارش افکار نیوز ، با اینکه قضاوت کامل از سوی مدیران سایت امکان پذیر نیست و دادگاه صالح باید در این خصوص تصمیم گیری کند اما این سایت در راستای وظیفه اطلاع رسانی خود و با توجه به تعداد بالای زیان دیدگان این پرونده؛ بخشی از اطلاعات ارسالی توسط کاربران را برای سایر خوانندگان منتشر می کند.

بر اساس این اطلاعات، آقای "ع - ک" که در سابقه خود سمت استانداری چندین استان بزرگ را دارد ، پس از کناره گیری از فعالیت های سیاسی، با استفاده از ارتباطات گذشته خود، فعالیت های اقتصادی گسترده ای را آغاز می کند.
وی مدتی مدیر عامل و عضو هیات مدیره یک شرکت ساختمانی بزرگ بوده است. این شرکت ساختمانی دارای ۴۰ هزار سهامدار بوده که خود میتواند پتانسیلی عظیم در جهت آبادانی این شهر باشد.

در سال ۸۹ آقای "ع. ک" در پی تخلفات عدیده ی خود و با روی کار آمدن هیات مدیر جدید از این سمت عزل گردید و با گذشت اندک زمانی، پرونده سوء استفاده های وی و همکارانش در دوران تصدی هیات مدیره ی این شرکت مرتکب شدند، یکی پس از دیگری رو شد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که او با همدستی دوستان و اطرافیانش و استفاده از نفوذ خود در استان بیش از۱۰ نوع سوء استفاده انجام داده است که از آن جمله می توان به: خذ تسهیلات غیر قانونی ، جعل و قراردادهای صوری ، پاداشهای کلان و بی حساب ، اعلام و نشان دادن سودهای واهی برای کسب پاداشهای کلان ، بخشش یکی از بزرگترین رستورانهای تهران که جزء دارایی شرکت بوده است به نزدیکان خود که حدود۲۲۰ میلیارد ریال ارزش دارد ، واگذاری۱۹ هزار متر مربع باغ ویلا (مسکونی) به ارزش حدود ۵۰ میلیارد ریال به قیمت نا چیز ، بوجود آوردن مالیاتهای کمر شکندر پی اعلام سودهای واهی از جمله آن است.

گفتنی است با شکایت مردم و هیات مدیره جدید، آقای "ع.ک" چندی پیش بازداشت شد اما با قرار وثیقه آزاد گردید. آن گونه که شاکیان مدعی شده اند پس از آزاد شدن هم در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشده و هر بار که زمان برگزاری جلسه رسیده، به روشهای خاص از حضور در جلسات دادگاه طفره رفته است.

در بین اسناد رسیده نام و سمت یکی از مدیران بانکی نیز با نام "م.م.ر" به چشم می خورد که یکی از اعضای هیات مدیره سابق آن شرکت بوده است.

در پایان بر اساس ادعای برخی از شاکیان آقای "ع.ک" دارای تابعیت اروپایی نیز هست لذا این احتمال وجود دارد که هر لحظه خاک کشور را ترک کند. مدارک و مستندات این پرونده در دفتر سایت موجود است و در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد