گوناگون

افتتاح مدرسه جمهوری اسلامی ایران در کربلا

پارسینه: سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی به ذکر سوابق درخشان مدارس ایرانی در عراق پرداخت و گفت: به زودی در بغداد و کاظمین نیز شاهد راه‌اندازی مدارس ایرانی خواهیم بود.

مراسم افتتاح مدرسه حسینی ایرانیان کربلا با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، سرکنسول کربلا، مشاور استاندار کربلا، معاون کنسولگری نجف و سایر مسئولان محلی و نهادهای ایرانی مستقر در کربلا و خبرگزاری‌های عراقی و خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شد.

مدیر مدرسه حسینی ایرانیان کربلا به نمایندگی از سوی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در این مراسم به تشریح سیاست‌های کاری مدرسه در آینده پرداخت و گزارشی از روند افتتاح مدرسه ارائه کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی به ذکر سوابق درخشان مدارس ایرانی در عراق پرداخت و گفت: به زودی در بغداد و کاظمین نیز شاهد راه‌اندازی مدارس ایرانی خواهیم بود.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران به راه‌اندازی مدارس ایرانی در استان‌های بصره، سلیمانیه و اربیل در آینده اشاره کرد و اظهار داشت: می‌توانیم ادعا کنیم که همواره بین دو کشور ایران و عراق ارتباط فرهنگی و آموزشی وجود داشته است و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیشنهادات ارائه شده، این مدارس به صورت دو زبانه اداره می‌شوند و محدودیتی در جذب شاگردان غیر ایرانی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد