گوناگون

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله الفضلی

پارسینه: مرحوم فضلی پناهگاه علمای امت بودند و با فکر و حرکت و جهاد و تلاشهای وحدت آفرین خود، نمونه و أسوه‌ای را در نزدیکی دل‌ها، وحدت بخشیدن به صفوف اسلام، همدلی و دوری از نزاع‌ها و اختلافات، و تمرکز نگاه‌ها و اندیشه‌ها بر دشمن مشترک آحاد امت عظیم اسلامی، ارائه کردند.

در پی درگذشت آیت‌الله دکتر عبدالهادی الفضلی که روز گذشته در عربستان اتفاق افتاد، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

این پیام به زبان عربی صادر شده است و ترجمه‌ی آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با حزن و اندوه فراوان خبر درگذشت علامه آیت‌الله دکتر عبد الهادی فضلی را دریافت نمودم.

این علامه‌ی فقید عمر شریف خود را در جهاد علمی و سیاسی و دفاع از مقدسات امت اسلامی و مسائل بر حق آن سپری کرد.

این فقید از پیشگامان تفکر و اندیشه و از تئوریسین‌های برجسته‌ی اسلامی بود و بهترین نشانه‌ی این امر آثار و تألیفات گرانسنگ ایشان است.

مرحوم فضلی پناهگاه علمای امت بودند و با فکر و حرکت و جهاد و تلاشهای وحدت آفرین خود، نمونه و أسوه‌ای را در نزدیکی دل‌ها، وحدت بخشیدن به صفوف اسلام، همدلی و دوری از نزاع‌ها و اختلافات، و تمرکز نگاه‌ها و اندیشه‌ها بر دشمن مشترک آحاد امت عظیم اسلامی، ارائه کردند.

این فقید راحل همچنین در اواخر زندگی خود با صبر بر ابتلاء الهی و بیماری طاقت‌فرسا، نمونه و تصویر بسیار والائی از انسان مؤمن صابر شاکر واثق به خدای بزرگ و توانا و متوکل بر او، به ظهور رساندند.

به این مناسبت تسلیت و تعزیت خود را به افراد خانواده‌ی مکرم و دوستان و شاگردان و دوستداران ایشان، خصوصاً علمای امت اسلامی و حوزه‌های علمیه تقدیم میکنم و از خداوند منان مسألت می‌کنم رحمت واسعه‌ی خود را بر این فقید عزیز نازل فرماید؛ بهشت را جایگاه ابدی ایشان قرار دهد، او را در رضوان وسیع خود وارد کند، و به بستگان و دوستداران ایشان صبر و تسلیت عنایت فرماید.

همچنین از خداوند جلّ و علا مسألت دارم همه علمای صالح و خوب ما را سلامتی کامل، توفیق دائم، و اقتدا به اندیشه و رفتار و جهاد فقید سعید ما را عطا فرماید؛ و انا لله و انا الیه راجعون.

سید علی حسینی خامنه‌ای

۲۸ جمادی‌الاول ۱۴۳۳ هجری قمری

۲۰ فروردین ۱۳۹۲ هجری شمسی
منبع: پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد