گوناگون

خورش سویا و کلم بروکلی؛ غذای رژیمی و ضد آلرژی

خورش سویا و کلم بروکلی؛ غذای رژیمی و ضد آلرژی

پارسینه: کلم بروکلی حاوی ویتامین C. و بیوفلاونوئید است سویا هم امگا ۳ دارد، از بتاکاروتن هویج هم نمی‌توان گذشت. همه این مواد کافیست برای اینکه این خورش را به یک غذای ضد حساسیت و البته کم کالری تبدیل کند.

وب‌سایت آکا ایران: اگر در لیست مواد غذایی که برای رفع علائم حساسیت فصلی مفید است، نگاهی بیندازید هر ۳ ماده کلم بروکلی، سویا و هویج را در آن میبینید. کلم بروکلی حاوی ویتامین C. و بیوفلاونوئید است سویا هم امگا ۳ دارد، از بتاکاروتن هویج هم نمی‌توان گذشت. همه این مواد کافیست برای اینکه این خورش را به یک غذای ضد حساسیت و البته کم کالری تبدیل کند.

مواد لازم:

کلم بروکلی: ۴۰۰ گرم
سویا: ۲ پیمانه
پیاز بزرگ: ۱ عدد
سیر: ۴ حبه
هویج بزرگ: یک عدد
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپ خوری
روغن: به میزان لازم
نمک، فلفل و زرد چوبه: مقداری

خورش سویا و کلم بروکلی؛ غذای رژیمی و ضد آلرژی

طرز تهیه:

۱. پیاز را پوست کنده، شسته و خلالی یا نگینی خرد کنید. هویج را هم پوست کنده، بشویید و به شکل دلخواه برش بزنید. در تابه‌ای روغن ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از داغ شدن روغن، پیاز‌ها را در روغن تفت دهید.

۲. سیر‌ها را هم له کرده و همراه پیاز سرخ کنید. مقداری زردچوبه و فلفل به تابه اضافه کرده و سویای آماده را داخل تابه ریخته و خوب با مواد دیگر مخلوط کنید. بعد از کمی تفت دادن سویا، نوبت به اضافه کردن رب گوجه فرنگی و هویج خردشده است.

۳. مدتی که از تفت دادن مواد گذشت مقداری آب به خورش اضافه کنید (تا حدی که روی مواد بیاید) و اجازه دهید تا هویج بپزد. حدود ۱۰ دقیقه به آخر طبخ مانده، کلم بروکلی خردشده را اضافه کرده و بعد از طبخ خورش را سرو کنید. این غذا را، هم می‌شود با نان سرو کرد و هم با برنج.

فوت و فن:

۱ - برای آماده سازی سویا آن را به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید و بعد از این مدت در آبکش ریخته و با فشردن در دست آب آن را به خوبی بگیرید. حالا سویا آماده استفاده در غذاست.

۲ - برای خوش رنگ شدن کلم بروکلی بهترین راه این است که در قابلمه‌ای مقداری آب و نمک ریخته، روی حرارت بگذارید. پس از جوش آمدن آب کلم بروکلی را در آن انداخته و بعد از مدتی آن‌ها را بیرون آورده و سریع زیر آب سرد بگیرید. این شوک حرارتی باعث ثابت ماندن رنگ سبز کلم بروکلی می‌شود.

نکته:

مقدار سیر در این غذا به سلیقه شما وابسته است. اگر دوست ندارید، مقدار آن را کمتر یا حتی حذف کنید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد