گوناگون

چرا «جوکر» زنان خطر کمتری داشت؟

چرا «جوکر» زنان خطر کمتری داشت؟

روزهایی که همه از شوخی‌های با محتواتر و کم‌خطرترِ «جوکر» زنان می‌گفتند این روزها به شوخی‌های سخیفِ «جوکر» مردان می‌تازند.

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، سه قسمت از «جوکر» مردان می‌گذرد. این بار پس از موفقیت احسان علیخانی و همکارانش با تجربه «جوکر» زنان! روزهایی که خلاقیت و نوآوری در طنزپردازی به دادِ این برنامه رسید و این روزها دوباره با شوخی‌های سخیف، به دنبالِ تثبیت جایگاه این برنامه است. البته قدرت‌الله ایزدی تلاش‌های خودش را کرده اما همان شوخی‌هایی که اصطلاحاً می‌توان نام‌شان را (+18) گذاشت.

نشان می‌دهد احسان علیخانی به جایِ استفاده از ظرفیتِ بازیگران شناخته شده‌ای که به برنامه‌اش دعوت می‌کند و آنها را در چالش «جوکر» قرار می‌دهد از نویسندگان طنزپردازی بهره ببرد که به دادِ زنده نگه داشتنِ طنزِ این برنامه برسد. نه اینکه با هر نوع لفظ و اصطلاحی مخاطب را بخندانند. حتی اگر از برخی الفاظ و خط قرمزهایی که برای اولین بار رونمایی شود.

ساختِ «جوکر» در این دورانِ سخت مشکلات معیشتی و اقتصادی که مردم نیاز به خندیدن دارند، در جایگاه خودش تحسین‌برانگیز است اما «جوکر» همچنان که بانوانِ هنرمند ثابت کردند می‌تواند با خلاقیت و نوآوری و نگاه درست به طنز، مخاطب را بخنداند. نه شوخی‌های ناهنجار و بعضاً بی‌مزه!

علیخانی به عنوان میزبان و کارگردان باید بداند با لودگی نمی‌توان، طنزِ جذابِ «جوکر» را زنده نگه داشت؛ چرا که فصل بانوان علی‌رغم همه محدودیت‌ها، توانست فضای مفرح و خنده بیشتری را برای مخاطبان، فراهم کند. در مقابل «جوکر» آقایان، علی‌رغم شکستن همه مرزها و خط قرمزها باز هم نتوانست اتفاق جذابی را شکل دهد. شاید بخش عمده‌ای از این اتفاقات به عدم توجه به نویسنده‌های طنزپرداز خلاق برگردد.

پس از پخش قسمت جدید آن که چهارشنبه هفته گذشته روی خروجی پلتفرم قرار گرفت، انتقادها تند و تیزتر هم شد. چرا که به شکل عجیبی در این قسمت‌ها، از کلیدواژه‌ها و موقعیت‌هایی استفاده شده که در حالت عادی خلاف عرف محسوب می‌شوند. شوخی‌هایی با ارجاعات جنسی و لوده‌بازی‌هایی که هر مرزی را می‌گذراند که به هر قیمتی خنده را به روی لبان مخاطب جاری کند.

به نظر می‌رسد این فصل خصوصاً برای افراد زیر 18 سال هم مناسب نباشد چه برسد 15 سال! چرا که در ابتدای برنامه «جوکر» نوشته شده زیر 15 سال اما احتمالاً نیاز به اصلاح دارد. افزایش شوخی‌های نامتعارف در این فصل، توجه ما را به این نکته جلب می‌کند «جوکر» را حتماً نمی‌توان با خانواده دید؛ اگرچه فصل بانوان هنرمند خانواده را با «جوکر» آشتی داد.

آنقدر در این قسمت‌های جدید خصوصاً قسمت سومِ «فصل آقایان» شوخی‌های جنسی افزایش پیدا کرده که ما را یادِ جوک‌های بی‌مزه و بی‌پرده اینستاگرام می‌اندازد. بلاگرها و واینرهای اینستاگرامی که به هر دری می‌زنند تا مخاطب جذب کنند. اما اینجا احسان علیخانیِ خلاقی برنامه‌سازی می‌کند که اتفاقاً خانواده را می‌شناسد و سال‌های برای خانواده «ماه عسل» و «عصر جدید» ساخته و این انتظار از او می‌رود «جوکر» را هم با دست فرمان خانواده پیش ببرد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد