گوناگون

افزایش تعداد مسلمانان و هندوها در طول ۲۰ سال اخیر در آمریکا

پارسینه-گروه فرهنگی: مجله اکونومیست با استناد به تحقیقات مرکز مطالعات آمریکایی «پیو» تاکید کرد که در طول 20 سال اخیر تعداد مسیحیان در آمریکا کاهش یافته و در مقابل آن به مسلمانان و هندوها افزوده شده است.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اخبار مصر، مجله انگلیسی بر روی پایگاه الکترونیکی خود نوشت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که با وجود آن که اغلب مهاجرانی که به آمریکا وارد می شوند، مسیحی هستند، اما با توجه و دقت نظر در بررسی ها می توان به این نتیجه رسید که تعداد مسیحیان در آمریکا از 68 درصد از کل پیروان ادیان در سال 1992 به 61 درصد در سال 2012 رسیده است.
این در حالی است که تعداد مسلمانان در همین دوره از 5 درصد به 10 درصد و هندوها از 3 درصد کل جمعیت آمریکا به 7 درصد رسیده اند.
دلیل چنین مساله ای این است که از سال 1992 تا ابتدای سال 2012 اغلب مهاجرانی که به آمریکا وارد می شدند اروپایی بودند اما با آغاز سال 2012 این مساله تغییر کرده و 57 درصد از مهاجران به آمریکا را مسلمانانی تشکیل می دهند که از آسیا و جوب آفریقا وارد آن می شدند .
اکونومیست در ادامه تاکید کرد : افزایش ورود یهودیان و کاتولیک ها در طول دو قرن اخیر به آمریکا و وجود تعداد زیادی از معابد و کلیساهای کاتولیک در مرکز شهرهای بزرگ آن نشان می دهد که آمریکا با ادیان مختلف راه بخشش را در پیش گرفته است و انتظار می رود تا نیمه های قرن بیست و یکم میلادی همان گونه که معابد یهود و کلیساهای کاتولیک را در خاک خود گسترش داده بود، مساجد اسلامی و معابد هندو را نیز گسترش دهد.



منبع:شفقنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد