گوناگون

جدال آتشین دکتر مصدق و سپهبد رزم آرا در مجلس:همین جا شما را می کشم!

دکتر محمد مصدق در جلسه هشتم تیرماه ۱۳۲۹:

«... خدا را شاهد است اگر ما را بکشند،‌ پارچه پارچه بکنند، زیر بار حکومت این جور اشخاص نمی رویم. به وحدانیت حق خون می کنیم. خون می کنیم، می زنیم و کشته می شویم.... (با خشم) اگر شما نظامی هستید من از شما نظامی ترم، می کشم، همین جا شما را می کشم....»

رزم آرا:

جناب آقای دکتر شما که ملیونر هستید دهات بسیار دارید قراء و قصبات فراوان دارید چکار کردید شما وطن پرست هستید یا من ؟ من آدمی هستیم که ۳۰ سال در این مملکت سابقه خدمت دارم ) ( کف زدن تماشا چیان ) ( زنگ ممتد رئیس - همهمه نمایندگان ) ( رئیس - کسانی را که دست زدند خارج کنید ). اینکه فرمودند اگر وزرایتان را بیاورید من اینجا سرشان را میبرم بنده سوال میکنم مگر مجلس شورای ملی قصابخانه است اینجا مگر چاقوکش هست ؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    جواب رزم ارا منطقی تره

  • شیرین صفوی

    درود بر رزم آرا

  • ناشناس

    شايد بزرگترين اشكال كار اين باشد كه ما ايرانيان درباره يك نفر مطلق خوب و يا بد قضاوت مي كنيم و منصفانه به موضوعات نمي پردازيم. بي گمان مصدق وطن پرست بود ولي اوهم اشكالات خاص خودش را داشت. رزم آرا هم وطن پرست بود و طبق سياق و تفكر خود كار مي كرد. هر دوي اينها نسبت به مملكت خود وفادار و دوستدارش بودند ولي با روش و تفكر متفاوت؛ كه البته هركدام هم قطعا نواقص و ايرداتي داشتند.

  • ناشناس

    متاسفانه وجدان هیجان‌زده‌ی این ملت به این زودی‌ها نخواهد توانست حقایق را ببیند. زنده‌یاد رزم‌آرا مردی بزرگ بود که خدماتش در حق این مملکت زیربنایی و درست بوده است. بدبخت در زمانه‌ای می‌زیست و در مکانی می‌زیست که متخصص بی‌سروصدا را هیچ‌کس برنمی‌تابید: نه دربار، نه روحانیت و نه یقه‌سفیدها.

  • سیاوش

    این مصدق در تمام تاریخ صده اخیر خاورمیانه بی نظیر است

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد