گوناگون

لاله اسكندری در كنسرت «هوران» می‌خواند!

پارسینه: كنسرت دی ماه گروه یك كار كاملا حماسی است كه به رهبری و آهنگسازی آرام مرتضوی به صحنه رفته و در آن به شخصیت های شاهنامه پرداخته شده است.در این اجرا لاله اسكندری نیز با گروه همراه می شود و ...

بهروز قهاری سرپرست گروه موسیقی «هوران» گفت: كنسرت گروه «هوران» با نام «كهن بوم و بر» 26 و 27 دی ماه در تالار وحدت برگزار می شود.

وی افزود: كنسرت دی ماه گروه یك كار كاملا حماسی است كه به رهبری و آهنگسازی آرام مرتضوی به صحنه رفته و در آن به شخصیت های شاهنامه پرداخته شده است. د راین اجرا لاله اسكندری نیز با گروه همراه می شود و یك قطعه كه در مورد ایران است را دكلمه می كند.

سرپرست گروه «هوران» تصریح كرد: گروه «هوران» نسبت به گذشته تغییراتی داشته است و با تركیبی بزرگ تر در روی صحنه حاضر می شود. اعضای گروه به 60 نفر رسیده اند و سازبندی نیز شامل 14 ساز كوبه ای (متشكل از تمپانی، دف، تنبك، دمام، نقاره، ضرب زورخانه، تومبا و ...) و 12 ساز كششی ویولن و ویولنسل می شود. سازهای الكترونیكی گیتارباس و پیانو و سازهای بادی ساكسیفون، كلارینت و ترومپت نیز در این اجرا نواخته می شود. 12 نفر گروه كر نیز با گروه همراه می شوند.

وی ادامه داد: البته سازهای سنتی چون كمانچه، سنتور، هارپ نیز در كنار باقی سازها حضور دارد. ما یك سورپرایز هم در این اجرا داریم كه حضور گروه حركات موزون است كه همراه با اجرای قطعات بر روی صحنه به هنرنمایی می پردازند.

قهاری با اشاره به اینكه در این كنسرت به شخصیت هایی چون كوروش و آرش پرداخته می شود تاكید كرد: این كنسرت كاملا ایرانی است و در حال حاضر گروه مشغول تمرینات پیش از اجرا هستند.

وی در پایان در خصوص عدم حضور كوروش تهامی در این اجرا خاطر نشان كرد: كوروش تهامی كه در اجرای قبلی گروه در سال گذشته در گروه حضور داشت و نوازندگی دف را نیز برعهده داشت به دلایلی نتوانست در این اجرا باشد ولی از هنرمندان سینما لاله اسكندری همچون اجرای قبلی، با دكلمه خوانی گروه را همراهی می كند.

منبع: سیمرغ

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد