گوناگون

کودکی پنج ساله و خرج ۲۵۰۰ دلاری!

پارسینه: چند روز پیش یک قابلیت خرید درون برنامه ای به نام lawsuit برای سیستم عامل iOS بوسیله اپل ایجاد شد و برای تمامی کاربران iTunes یک کارت ۵$ رایگان عرضه کرد. همچنین آن هایی هم که کودکانشان بیشتر از ۳۰$ خرید می کردند، پولشان بدون هیچ برداشتی کاملا بازپس داده می شد.

این جا ما یک نمونه مثال از خانواده انگلیسی را داریم تا درس عبرتی برای دیگر افراد شود تا کودکشان را بدون آگاه سازی از نحوه کار با این سیستم رها نکنند!

Danny Kitchen (اسم پسر خردسال) می خواهد با آیپد والدینش بازی Zombies Vs. Ninja را بازی کند، پس والدینش آیپد را آنلاک کرده و به او اجازه بازی با این برنامه به ظاهر رایگان را می دهند. نمی دانم چرا حتی ۱ درصد به خرید های درون برنامه ای او توجه نکرده اند و این هم دقیقا همان چیزی بوده که وی می خواسته!

حال مادر و پدرش در حال پذیرایی و خوش و بش با میهمانانشان هستند و اصلا گویی حواسشان ۱% هم به او نیست! اون هم با خیال راحت منایع و امکاناتی که نیاز دارد را می خرد و آن ها را خیلی راحت مصرف می کند و اصلا خیالی هم ندارد! این عدم توجه به فعالیت های پسرشان شاهکاری به وسعت ۱٫۷۱۰٫۴۳ پوند (۲۵۷۰$) بر روی دستشان می گزارد.
خوب، حالا چه خریده که انقدر قیمتش بوده؟

دنی ۱۲ کلید ۳۳۳ تایی که هر کدام ۶۹٫۹۹ پوند، ۷ ست ۳۳۳ تایی از بمب های اکستازی به قیمت ۶۹٫۹۹ پوند، ۵ ست از دارت های ۹۰۰۰ تایی هر کدام ۶۹٫۹۹ پوند، ۵ ست ۴۲۰۰ تایی دارت به قیمت هر کدام ۵٫۴۹ (چرا اصلا قیمتش پائین تر از ۹۰۰۰ تایی است؟ ولش کنید موضوع بحثمان که این نیست!) و چند بمب اکستازی دیگر که هر کدام ۳٫۲۲ پوند قیمت دارند را خریده است! ماشاءالله چه قدر هم خوش خوراک بوده ایشون!
در ادامه روز دوشنبه مادرش، شیرون کیچن ۱۹ ایمیل موفقیت در خرید را از طرف آیتونز دریافت می کند.

او این پیام ها را بدون هیچ توجهی کنار می گزارد زیرا فکر می کند اشتباهی رخ داده. حال این تا زمانی به طول می انجامد که از طرف شرکت کارت اعتباری اش تماسی دریافت می کند که این تراکنش ها را با او چک کند. شیرون به دنی می گوید که خیلی سریع به خواب برود؛ یعنی قبل از این که پدرش برسد، صحنه جرم را ترک کند! و دنی هم از ترس این که با این پول آن ها می توانسته اند یک خانه بخرند (!) به خواب می رود. حال کیتچن ها نارحت و کمی عصبی اند و بچه خود را توبیخ می کنند که او چگونه توانسته است این همه پول را تنها درون یک برنامه خرج کند! البته اپل هم پس از پی بردن به ماجرا پول را تمام و کمال باز می گرداند.

پس شاید شروع همین ماجرا بوده که اپل تصمیمی اساسی گرفته تا پول کسانی که به اشتباه بیشتر از ۳۰ دلار خرج می کنند را کامل به آن ها بازگرداند.

البته مذاکره کننده شرکت اپل طی سخنرانی اعلام کرد : در داخل تمامی سیستم عامل های iOS امکان انجام محدودیت وجود دارد؛ محدودیت دسترسی به اینترنت، مطالب رده بندی سنی و همچنین امکان غیر فعال کردن کاربردی خرید درون برنامه ای که حداقل امکان وقوع چنین اتفاقاتی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

البته این موارد (حتی خرید درون برنامه ای) کمتر در ایران اتفاق می افتد اما این امکان و دیگر موارد مشابه هم همچنان فضایی برای روی دادن خواهند داشت.

منبع:ورد ای تی

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد