گوناگون

چند خبر کوتاه از باشگاه استقلال

پارسینه: امير قلعه‌نوعي طي روزهاي گذشته از عملکرد نيکبخت در تمرينات رضايت کامل داشته و مي‌خواهد در ديدار مقابل گسترش فولاد از او در ترکيب اصلي استفاده کند

90: استقلال اين فصل بازيکناني در اختيار دارد که به جرأت مي‌توان گفت جزو آماده‌ترين بازيکنان ليگ برتر هستند. حفظ نفرات اصلي فصل پيش (به جز جباري) و اضافه شدن نفرات آماده و با انگيزه‌اي نظير تيموريان، پژمان نوري و محمد قاضي سبب شده قلعه‌نوعي از تيم کنوني استقلال رضايت کامل داشته باشد و به اين موضوع اشاره کند که قدرت آبي‌پوشان نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

اما شايد جالب باشد که بدانيد از ميان نفرات آماده‌اي که قلعه‌نوعي در اختيار دارد يک بازيکن در تست آمادگي جسماني تمام نگاه‌ها را به سمت خود خيره کرده.
به گفته مجيد صالح، فرهاد مجيدي تمام مراحل تست را با آمار بسيار مطلوب پشت سر گذشته و از نگاه کادرفني استقلال آماده‌ترين آبي‌پوش محسوب مي‌شود. اين در حالي است که نفرات جواني نظير قاضي، اکبرپور و منتظري هم که هميشه در تست‌هاي آمادگي جسماني آمار خوبي داشتند نتوانستند خود را به سطح آمادگي کاپيتان برسانند.

قدرت بدني و سرعت مراحل تست آمادگي جسماني بود که مجيدي توانست به بهترين شکل ممکن آن را به پايان برساند. به نوعي که قلعه‌نوعي خطاب به شاگردانش گفته که هنوز هم دود از کنده بلند مي‌شود. اين در حالي است که بسياري اعتقاد داشتند کاپيتان 38 ساله استقلال در اين فصل پشت خط بازيکنان جوان مي‌ماند ولي فرهاد توانسته توانايي‌هاي خود را به بهترين شکل ممکن به اثبات برساند.

يک هفته تمرينات اختصاصي براي نکونام
90:‌ بدنساز استقلال يک هفته تمرينات اختصاصي را براي جواد نکونام در نظر گرفته است. با وجود اينکه اين بازيکن طي مدت حضور نداشتن در تمرينات استقلال به صورت اختصاصي تمرينات را پيگيري مي‌کرد ولي حالا حاج قاسم به قلعه‌نوعي گفته که اين بازيکن نياز دارد تا براي آمادگي کامل يک هفته اختصاصي تمرين کند تا براي ديدار مقابل سپاهان آماده شود.
همداني و بوستاني نوبتي روي نيمکت
90: امير قلعه‌نوعي قصد دارد همانند فصل گذشته حضور روي نيمکت تيم را براي دستيارانش نوبتي کند. با توجه به کمبود جا روي نيمکت استقلال قرار شده همانند فصل پيش همداني و بوستاني نوبتي روي نيمکت بنشينند و در هر بازي يکي از آنها روي سکوها حضور داشته باشد.
پورحيدري رئيس کميته اقتصادي مي‌شود
90: علي فتح‌اله‌زاده قصد دارد تا حضور پورحيدري به عنوان رئيس کميته اقتصادي باشگاه را به هيات مديره پيشنهاد بدهد. با توجه به قطعي شدن حضور پيشکسوت استقلال در هيات مديره، مديرعامل آبي‌پوشان مي‌خواهد از او به عنوان رئيس کميته اقتصادي بجاي اميدوار رضايي استفاده کند.
بيلان مالي نقل و انتقالات در اختيار هيات مديره
90: در اولين جلسه‌اي که ظرف روزهاي آينده در هيات مديره برگزار مي‌شود فتح‌اله‌زاده مي‌خواهد تمام هزينه‌هايي که در فصل نقل و انتقالات متقبل شده را ارائه کند. مديران آبي‌پوشان براي تبرئه شدن از اتهام هزينه بسيار بالا براي خريد بازيکن بيلان مالي دو ماه گذشته را ارائه مي‌کنند تا در اختيار مسئولان وزارت ورزش قرار بگيرد.
شانس نيکبخت بيشتر از ساموئل
90: امير قلعه‌نوعي طي روزهاي گذشته از عملکرد نيکبخت در تمرينات رضايت کامل داشته و مي‌خواهد در ديدار مقابل گسترش فولاد از او در ترکيب اصلي استفاده کند. البته سرمربي آبي‌پوشان در جناح چپ مي‌تواند از ساموئل هم استفاده کند ولي گفته مي‌شود به علت ناآمادگي هافبک ترينيداد و توباگويي شانش نيکبخت براي حضور در ترکيب بيشتر است.

فتح‌اله‌زاده به تبريز مي‌رود
90: مديرعامل استقلال همراه کاروان اين تيم راهي تبريز خواهد شد. فتح‌اله‌زاده که طي روزهاي گذشته تلاش بسياري براي بستن تيمي قدرتمند داشت حالا مي‌خواهد با خيالي آسوده بازي تيمش مقابل گسترش فولاد را تماشا کند. البته گفته مي‌شود مديرعامل آبي‌پوشان به تبريز مي‌رود تا مانع ايجاد شدن حاشيه از سوي هواداران اين شهر براي قلعه‌نوعي شود.

قرارداد کرار قانوني است
90: مدير برنامه‌هاي بازيکن جديد استقلال به شبهاتي که درباره غير قانوني بودن قرارداد او وجود دارد پاسخ داده است.

وي درباره اينکه گفته مي‌شود جاسم کرار هنوز با النجف قرارداد دارد، مي‌گويد: چنين چيزي نيست. قرارداد کرار با النجف 20 روز پيش به پايان رسيده و وي بازيکن آزاد محسوب مي‌شود. ليگ عراق هنوز به پايان نرسيده و 2 بازي ديگر باقي مانده اما قرارداد کرار تمام شد و وي ديگر براي النجف بازي نمي کند و قرارداد او با استقلال کاملا قانوني است.

ترزگه همبازي هافبک سابق استقلال
90: بازيکن سابق استقلال همبازي ديويد ترزگه شد. به نقل از سايت El Comercio پرو، پائولو رينالدو که سه سال قبل براي استقلال به ميدان مي‌رفت، امسال به تيم نيو ولز اولد بويز آرژانتين پيوسته و روزهاي خوبي را در اين تيم سپري مي‌کند.

رينالدو به تازگي با يک بازيکن بسيار سرشناس در دنياي فوتبال همبازي شده است.

ديويد ترزگه مهاجم سابق تيم ملي فرانسه و باشگاه يوونتوس ايتاليا که فصل گذشته در تيم ريورپلاته توپ مي‌زد به صورت قرضي به تيم نيو ولز پيوسته تا همبازي رينالدو شود.
حسن‌زاده: نکونام مي‌خواست ببيند آزاد است يا نه!

90: اسماعيل حسن‌زاده در خصوص علت حضور نکونام در کميته انضباطي طي روزهاي گذشته و عدم اطلاع رساني اين کميته مي‌گويد:بله نکونام به کميته انضباطي مراجعه کرده بود اما کسي از ما در اين باره سوال نکرد که ما جواب بدهيم.

وي مي‌افزايد:خوشبختانه موضوع حل شده اما علت حضور نکونام به خاطر مطالبات مالي اش از استقلال بود و اينکه مي‌تواند بازيکن آزاد شود يا نه.

استقلال مثل تيم ملي بازي نمي‌کند
90: بعد از جدايي مجتبي جباري از استقلال، امير قلعه‌نوعي‌ گزينه‌هاي مختلفي براي جايگزيني هافبک بازيسازش دارد که اگر چه هيچ کدام از آنها خلاقيت مجتبي جباري را ندارند اما قطعا مي‌توانند بخشي از مسئوليت استقلال در خط مياني را به دوش بکشند.

آنطور که کارشناسان فوتبال مي‌گويند، نفراتي مثل پژمان نوري، فرهاد مجيدي و جي لويد ساموئل مي‌توانند جاي خالي جباري را تا حد زيادي پر کنند اما گزينه ديگري که به درد امير قلعه نوعي مي‌خورد، استفاده همزمان از آندرانيک تيموريان و جواد نکونام در کنار يکديگر است تا استقلال در سيستمي مشابه تيم ملي از آندو به عنوان هافبک دفاعي جنگنده استفاده کند و نکونام که توانايي خوبي در بازيسازي و تغيير ريتم بازي دارد، در کار بازيسازي تيمش شرکت کند.

ايده اي که اگر چه منطقي به نظر مي‌رسد اما کادر فني استقلال حداقل در حال حاضر برنامه‌اي براي استفاده از آن ندارند.

ستار همداني در اين خصوص مي‌گويد: مطمئن باشيد که استقلال مثل تيم ملي بازي نمي کند. قلعه نوعي ايده‌هاي مخصوص به خودش را دارد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد