گوناگون

قلعه نویی: پرسپولیس موقعیت ۶۰ درصدی هم نداشت!

پارسینه: سرمربی تیم استقلال می‌گوید: ما بازی قبل را باخته بودیم و این که گل نخوردیم و نباختیم و در حالی که باید در آسیا هم حاضر شویم مسئله مهمی است. اینکه اجازه ندادیم پرسپولیس موقعیت 60 درصدی هم داشته باشد نشان از قدرت ماست.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از تساوی تیمش برابر پرسپولیس درباره این دیدار گفت: ابتدا از همه کسانی که زحمت کشیدند و در برگزاری بازی موثر بودند تشکر می‌کنم. خیلی از نیروها هستند که ارزش کارشان نشان داده نمی‌شود. همچنین یک تبریک به هواداران خودمان و حریف می‌گویم. فغانی هم قضاوت خوبی داشت، هرچند می‌شد یکی از بازیکنان پرسپولیس را اخراج کند.


وی درباره جریان بازی هم گفت: هر دو تیم می‌خواستند ارتباط خط دفاع و هافبک حریف را از بین ببرند. در نیمه اول جواد یک موقعیت خوب داشت اما در نیمه دوم دو، سه فرصت مناسب مثل توپ مجیدی و ساموئل داشتیم. به هر حال از بازی انتظار بیشتری می‌رفت و من این را قبول دارم. دو نفر از بهترین بازیکنان ما یعنی حیدری و بیک‌زاده در میدان حاضر نبودند. با باختی که در هفته قبل داشتیم سعی کردیم در نظم دفاع و ساختار آن موفق باشیم.


قلعه‌نویی ادامه داد: کم کارترین بازیکن ما سید مهدی رحمتی بود. دو، سه توپ آمد که آن هم از کاشته‌های وسط زمین آمد که آن هم به صورت ارسالی روی دروازه آمد. در مجموع از اینکه گل نخوردیم خوشحالم. ما 5 کرنر داشتیم ولی آن‌ها سه کرنر داشتند. به نظرم بازی خوبی ارائه دادیم. ای کاش این دیدار برد و باخت یا گل داشت تا مردم راضی‌تر باشند. بازی در مجموع فیزیکی بود و کمتر تاکتیکی بود.


او در پاسخ به این سوال که دایی گفته داور این بازی را درآورده اظهار کرد: امسال خداوکیلی داوری به ضرر ما بود. در بازی‌های قبلی مقابل استقلال خوزستان دیدید که چه اتفاقاتی افتاد. فغانی امروز مدیریت کرد و در تمام صحنه‌ها نزدیک بود. جز یک صحنه مشکل خاصی وجود نداشت. در آن صحنه هم باید بازیکن پرسپولیس اخراج می‌شد. داور وقتی نزدیک به صحنه باشد عملکردش خوب است.


سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره حفظ رکوردش گفت: به دنبال چنین چیزهایی نبودم و دو تعویض رو به جلو انجام دادم. ما به دنبال بازی هجومی بودیم و اصلا به حفظ رکورد فکر نمی‌کردیم. من به دنبال یک فوتبال خوب هستم اما هنوز به آن استقلال مورد نظر نرسیده‌ایم و دلیل آن‌ هم خستگی بازیکنان بود و آن‌ها ریکاوری نشده‌اند و از نظر مالی هم تامین نشده‌اند. جا دارد از یکی از بازیکنان که دو سکه به هر کدام از بازیکنان داد تشکر کنم. از هواپیمایی زاگرس هم به خاطر کمک‌های اخیرش متشکرم.با همه این مشکلات مالی، مدیرعامل، هیات مدیره و کادر فنی و بازیکنان کار بزرگی را کردند.


وی بار دیگر به مشکلات مالی اشاره کرد و گفت: مجید صالح به ما زنگ زده به او قول داده‌ بودیم پول بدهیم اما نشد. بدترین شرایط مالی استقلال را پشت سر می‌گذاریم. جز چند بازیکن که تسویه حساب کرده‌اند بقیه بازیکنان از سال گذشته هم طلب دارند. با همه این‌ها بازیکنان تلاش‌شان را می‌کنند. اگر شرایط مالی خوب بود شاید این بازیکنان از نظر روحی و روانی خوب می‌شدند اما این بچه‌ها در حال ایثار کردن است.


او در پاسخ به سوالی که آیا خلاء یک بازی‌ساز در این دیدار برای استقلال به چشم می‌خورد، گفت: امروز 3 - 3 - 4 بازی کردیم. ما یک هافبک بازی‌ساز آوردیم به نام ایمان باصفا که یکی از امیدهای فوتبال ایران خواهد شد. امیدواریم در شرایط مسابقه هم عملکرد خوبی داشته باشد. فقط دو سه روز کارتش دیر صادر شد وگرنه امروز بازی می‌کرد. احتمالا در آسیا همراه ما خواهد بود. گوشه‌ای از مشکلات ما بازی‌سازی است. اما قطار استقلال با همه مشکلات مالی و بدنسازی و مسائل دیگر در حال حرکت است.


قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که اگر شما یک تماشاگر بودید چه نظری درباره این دیدار می‌دادید افزود: اول اینکه باید 24 ساعت بگذرد. همه چیز نسبی است. ما دو بازیکن خوب‌مان را نداشتیم. تیموریان هنوز به شرایط خوب خود نرسیده اما در بحث ایجاد موقعیت قبول دارم خوب کار نکردیم. این بازی فیزیکی بود و کارت‌های رد و بدل شده نشان دهنده این مسئله است. من نگرشم بازی رو به جلو بود و دیدید که تعویض‌های ما تهاجمی بود. شاید بازی را ببینیم با شما هم‌نظر شویم که اصلا بازی خوبی ارائه نداده‌ایم.


سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره داوری این دیدار تصریح کرد: من راجع به صحبت‌هایی که دایی کرده هیچ جوابی نمی دهم. شما بازی‌ها را اگر آنالیز کنید بیشترین ضربات را تیم ما از داوری خورده. همین بازی ما برابر استقلال خوزستان هم نمونه دیگری است. به نظرم فغانی امروز خیلی به صحنه‌ها نزدیک بود و در نتیجه بازی موثر نبود.


او در پاسخ به سوالی درباره خطای نکونام بر روی خلعتبری گفت: باید بازی را ببینم و سپس در این باره نظر بدهم.


سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چگونه تیمش را می‌خواهد برای بازی با بوریرام آماده کند تصریح کرد: از آقای تاج و همکارانش متشکرم. آن‌ها در حال زحمت کشیدن هستند اما ما توقع داشتیم با شرایط موجود که بازیکنان مصدومند بازی با ذوب آهن ما را لغو می‌کردند تا روی تاکتیک تیمی کار کنیم. اگر این کار را می‌کردند به ما کمک زیادی می‌کردند.


او در پاسخ به این سوال که چرا به داوری اعتراض کرد، افزود: بله من اعتراض کردم اما مسئله جدی نبود.


قلعه‌نویی درباره وضعیت اکبرپور هم تصریح کرد: باید ببینیم چه می‌شود. من مربی بودم که 6 - 7 هفته کار بدنی انجام می‌دادم اما به خاطر ملی‌پوشان نتوانستیم آنقدر که می‌خواهیم کار بدنی انجام دهیم. در هر حال پاییز است و برگ‌ها می‌ریزند و بازیکنان هم یکی، یکی مصدوم می‌شوند!


سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن زمین را چه کسی دید گفت: در مجموع تیم ما خوب بود و بهترین بازیکن زمین هم تماشاگران بودند. ما خیلی خوب بودیم و دو سه موقعیت خوب داشتیم اما از استقلال توقع بیشتری می‌رود.


قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که دایی گفته‌ نیمه دوم این دیدار نمایش بهتری تیمش ارائه کرده ولی من از تساوی ناراحتم با این اوصاف نظر شما چیست گفت: به هر حال نظر ایشان است. ما در نیمه دوم دو موقعیت بالای 80 درصد داشتیم اما آن‌ها موقعیت خطرناک زیادی نداشتند. یک شوت از راه دور داشتند. در کرنرها هم که ما بهتر بودیم و این نشان می‌دهد برتری با ما بوده است. به هر حال این نظر آن‌هاست که آن‌ها بهتر بودند. نظر هر کس قابل احترام است اما من فکر می‌کنم که ما موقعیت‌های خطرناک‌تری داشتیم. ما دوست داشتیم ببریم اما مساوی هم بد نیست. ما بازی قبل را باخته بودیم و این که گل نخوردیم و نباختیم و در حالی که باید در آسیا هم حاضر شویم مسئله مهمی است. اینکه اجازه ندادیم پرسپولیس موقعیت 60 درصدی هم داشته باشد نشان از قدرت ماست.


امیر قلعه‌نویی همچنین پس از پایان نشست خبری در مصاحبه با دوربین‌های تلویزیونی درباره این بازی بیان کرد: من برخلاف میل خودم با سه مهاجم تیمم را به زمین فرستادم. دنبال رکورد هم نیستم. امروز بازی قدرتی و فیزیکی را شاهد بودیم تا اینکه یک بازی فنی و تاکتیکی برگزار شود.


وی افزود: فقط بعضی وقت‌ها پیام صادقیان یکی دو تا حرکت فردی انجام می‌داد که باعث خوشحالی تماشاگران می‌شد. معتقدم چنین صحنه‌های باید بیشتر در داربی وجود داشته باشد. ما امروز دو بازیکن اصلی‌مان را نداشتیم. اگر هاشم بیک‌زاده می‌رسید می‌توانست با خسرو حیدری در 50 متر رو به جلو هماهنگ باشد. شک نکنید اگر این دو بودند بازی را می‌بردیم.


امیر قلعه‌نویی بعد از بازی فصل قبل با پرسپولیس قول قهرمانی داده بود. سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا امسال هم این قول را می‌دهد گفت: امسال شرایط بهتری نسبت به فصل قبل داریم. اگر دغدغه مالی ما حل شود، قهرمان هم می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

  • mehran

    شما در270 دقیقه یک موقعیت گل داشتید مگر سال قبل بیگ زاده چه گلی بر سرتان زد شما دنبال نباختن بودید وگرنه2کرنر بیشترزدن هنر نیست

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد