گوناگون

نکونام: حسرت فوتبالي‌ام توپ طلا و قهرماني در آسياست

پارسینه: جواد نکونام مي‌گويد سال آينده هم شانس اين را خواهد داشت که توپ طلاي آسيا را بگيرد.

صبح امروز خبرنگار پايگاه خبري کنفدراسيون فوتبال آسيا نزد جواد نکونام رفت و با او گفت‌وگويي انجام داد.

خبرنگار AFC از نکونام پرسيد «آيا به خاطر اينکه توپ طلا را نگرفته‌اي نااميد شده‌اي؟» نکونام در پاسخ او گفت: «نه، من نااميد نمي‌شوم.

از بچگي ياد گرفته‌ام که هميشه بجنگم. اگر اين روحيه را نداشته باشي هميشه در زمين فوتبال بازنده هستي. فکر مي‌کنم کار تمام نشده.

سال آينده تلاش مي‌کنم اين عنوان را به دست بياورم. اميدوارم سال آينده اين جاي خالي را در کلکسيون افتخاراتم پر کنم و با استقلال هم قهرمان آسيا شويم.

اين دو تا حسرتي است که در دلم مانده و اميدوارم به آن‌ها برسم.»

نکونام در پاسخ به اين سوال که آيا ايران مي‌توانست در بهترين‌هاي فوتبال آسيا يک نماينده داشته باشد؟ گفت: «فکر مي‌کنم بايد اين اتفاق مي‌افتاد.

بايد از فوتبال ايران يک نماينده انتخاب مي‌شد. فوتبال ايران عملکرد خوبي داشت. عملکردي که تيم‌هاي ملي ما در رده‌هاي بزرگسالان و پايه داشتند، خوب بود.

در بين مربيان برتر سال نمي‌دانم چرا هيچ مربي ايراني حضور نداشت. استقلال با تمام مشکلاتي که داشت توانست به نيمه نهايي ليگ قهرمانان برسد.

استقلال بدون داشتن بازيکنان 10 ميليون دلاري و 5 ميليون دلاري به اين مرحله رسيد.

ببينيد باشگاه‌هاي شرق و غرب آسيا در مقابل استقلال چقدر هزينه کردند. آن‌ها 10 - 20 برابر استقلال هزينه کردند ولي ما به نيمه نهايي رسيديم.

مي‌شد که يک مربي ايراني هم ميان گزينه‌هاي بهترين مربيان آسيا قرار داشته باشد.

قلعه‌نويي خيلي در استقلال زحمت کشيد. او مي‌توانست بين کانديداها باشد.

او در سپاهان هم عملکرد خوبي داشت. اميدوارم در سال‌هاي آينده يک مربي ايراني اين شانس را داشته باشد که بهترين مربي آسيا شود.

اميدوارم تابوي 10 ساله کسب توپ طلا هم بشکند و سال آينده عنوان بهترين بازيکن آسيا را بگيريم.»

خبرنگاران حاضر در هتل محل اقامت جواد نکونام هم به او گفتند تصور نمي‌کردند که جايزه توپ طلا به شخص ديگري برسد اما نکونام گفت: «من تمام تلاشم را کردم و مطمئنم سال آينده هم مي‌توانم اينجا باشم. اميدوارم سال آينده دست پر به تهران برگردم.»


منبع:AFC

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد