گوناگون

دست برتر آبی پوشان در کُری خوانی مقابل پرسپولیسی ها

دست برتر آبی پوشان در کُری خوانی مقابل پرسپولیسی ها

کری‌خوانی سرخابی‌ها در آستانه دربی پایتخت در حالی به اوج رسیده که هواداران و رسانه‌ها هر روز آمار جدیدی از تقابل‌های ۲ تیم را به نمایش گذاشته است.

به گزارش پار سینه و به نقل از ایرنا؛ دربی بزرگ فوتبال ایران فردا چهارشنبه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک به میزبانی استقلال برگزار خواهد شد. این سومین دربی خارج از تهران است. در ۲ دوره بازی قبل، دیدار استقلال و پرسپولیس در شهرهای بندرعباس و تبریز برگزار شد.

در بهمن ماه سال ۱۳۷۳ به خاطر مسائل انضباطی دیدار ۲ تیم در شهر بندرعباس برگزار و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین در بیستم دی ماه سال ۱۳۸۱ دربی تهران در تبریز برگزار شد که ان دیدار هم برنده نداشت اما گل ثانیه‌های نخست علی سامره به پرسپولیس به یکی از کری‌های هواداران استقلال برای رقیب تبدیل شد. این گل در دقیقه ۷۰ توسط علی انصاریان پاسخ داده شد.

با نزدیک شدن به ساعت صفر مسابقه بزرگ فوتبال ایران کری‌ها به اوج رسیده تا جایی که در آستانه دربی یکصد و چهارم پرسپولیسی‌ها با اعلام اینکه استقلال ۲ هزار ۴۰۰ روز است که پرسپولیس را نبرده به دنبال آن است تا به نوعی روحیه رقیب را تضعیف کند. استقلالی‌ها نیز در بیانیه‌ای پاسخ این کری را دادند و اعلام کردند که پرسپولیس در ۲ دیدار جام حذفی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به رقیب باخته و از دور مسابقات حذف شد.

کری هزاره که این روزها پرسپولیسی‌ها بر آن تاکید می‌کنند سابقه طولانی دارد تا جایی‌که استقلالی‌ها نیز همواره بر آمار و ارقام تاکید دارند. یکی از این آمارها فاصله بردهای پرسپولیس در جام حذفی برابر رقیب سنتی است.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس تا کنون ۶ بار در جام حذفی برابر هم صف آرایی کردند که استقلال سه بازی و پرسپولیس نیز سه بازی را برنده شده است. اما فاصله بردهای پرسپولیس در جام حذفی سوژه استقلالی‌ها است.

تیم پرسپولیس ۲۰ تیرماه سال ۱۳۷۸ با گل‌های مهدی هاشمی نسب و افشین پیروانی موفق شد استقلال را در فینال جام حذفی شکست دهد از آن روز تا خرداد سال ۱۴۰۲ پرسپولیس نتوانست موفقیتی برابر استقلال کسب کرده و سه بازی متوالی این جام را به رقیب واگذار کرد. به عبارتی پرسپولیس ۲۳ سال و ۱۰ ماه و ۲۱ روز نتوانسته رقیب خود را در این جام شکست دهد که در مجموع ۸ هزار ۷۲۵ روز می‌شود.

استقلال در فاصله این سال‌ها یک برد سه صفر با پرویز مظلومی کسب کرد و ۲ بار نیز در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ رقیب سنتی خود را در ضربات پنالتی از گردونه مسابقات حذف و به دور بعدی رقابت‌ها رسید.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد