گوناگون

آشنایی با فن کویل زمینی و چیلر هواخنک

آشنایی با فن کویل زمینی و چیلر هواخنک

پارسینه: فن کویل زمینی تشکیل شده از یک یا چند کویل می باشد که جهت تامین هوای سرد یا گرم‌ در محیط های مختلف از آن استفاده می شود. این دستگاه به دو صورت توکار و روکار نصب می شود. در مدل توکار، دستگاه کاملا در قسمت کف زمین نصب می شود و اصلا قابل دیدن نیست. دسترسی به فن کویل زمینی روکار راحت تر بوده و تعمیر آن آسان تر صورت می‌ گیرد.

انتخاب فن کویل زمینی روکار برای محیط هایی که زیبایی دکوراسیون داخلی مهم است، توصیه نمی شود و بهتر است از فن کویل زمینی توکار در این محیط ها استفاده شود. آب مورد نیاز فن کویل زمینی در حالت سرمایش، از چیلر تامین می شود و در حالت گرمایش، از پکیج های گرمایشی تامین می شود. استفاده از فن کویل برای تامین هوای مطبوع و معتدل در اغلب مکان ها زیاد به چشم می‌ خورد. این دستگاه قابلیت خنک یا گرم‌ نگهداشتن محیط به صورت همزمان را دارد و در ظرفیت های گوناگون تولید شده است.

 

ویژگی های فن کویل زمینی ایرانی

از ویژگی هایی که این محصول دارد می توان به عملکرد کم صدا همراه با راندمان بالا اشاره کرد. این دستگاه مجهز به صفحه نمایشگر ال ای دی است و قابلیت زمان بندی ۲۴ ساعته نیز دارد. فیلترهای تعبیه شده در دستگاه، کاملا قابل شستشو هستند و از طول عمر طولانی برخوردار می باشند. فن کویل زمینی با قابلیت گردش هوایی که دارد، می تواند هوای محیط را مطبوع و تازه نگه دارد. فیلترهای موجود در دستگاه، گرد و غبار هوای ورودی را جذب می کنند و یک هوای پاک و تصفیه شده را به محیط باز می گردانند.

 

چه عواملی بر قیمت فن کویل زمینی موثر است؟

یکی از عوامل موثر بر قیمت فن کویل زمینی، میزان ظرفیت و ابعاد آن می باشد. اگر ابعاد و اندازه فن کویل بزرگ تر باشد، باعث افزایش قیمت فن کویل می گردد. از آنجایی که فن کویل در جنس و مدل های گوناگون تولید می شود، نوع جنس آن نیز می تواند باعث کاهش یا افزایش قیمت آن شود. قدرت موتور و نام برند تولید کننده آن، از دیگر عوامل موثر بر قیمت نهایی فن کویل زمینی به شمار می رود. به طور کل دستگاه هایی که صدای زیادی از خود تولید می کنند و در تولید آن ها از متریال با کیفیت به کار نرفته است، قیمت ارزان تری دارند. فن کویل هایی که از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی برخوردار هستند و سطح کیفی بالاتری دارند، با قیمت گران تری خرید و فروش می شوند. علاوه بر این موارد، نوسانات ارزی و تغییرات قیمت دلار مانع از ثابت ماندن قیمت فن کویل در بازار می گردد. به همین خاطر، نمی‌ توان برای این محصول قیمت ثابتی را در نظر گرفت.
 

Screenshot 2024-01-11 130315

بررسی مزایا و معایب چیلر هوا خنک

چیلر هوا خنک به دستگاهی گفته می شود که وظیفه دفع حرارت از محیط و خنک نگهداشتن آن را بر عهده دارد. این دستگاه به کمک تعدادی فن، می تواند جریان هوای محیط را رد و بدل کند. عملکرد این محصول نیاز به مصرف آب ندارد و بهترین گزینه برای استفاده در مناطقی که با کمبود منابع آبی مواجه هستند به شمار می رود. چیلر هوا خنک تشکیل شده از اجزاهای مختلف مثل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط است.

 

چیلر هوا خنک چیست؟

از چیلر هوا خنک تنها در اماکن مسکونی و مجتمع ها استفاده نمی شود بلکه در صنعت نیز کاربردهای فراوانی دارد. از این محصول برای خنک نگهداشتن و دفع حرارت تجهیزات صنعتی مثل ماشین آلات ها استفاده می شود. استفاده از چیلر ها در تجهیزات صنعتی باعث طولانی‌ تر شدن عمر دستگاه ها می‌ گردد و از خراب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری می کند. چیلر هوا خنک علاوه بر تجهیزات صنعتی، در کارخانجات کاغذ سازی و مواد غذایی، صنایع پتروشیمی و ذوب آهن، تجهیزات پزشکی، گلخانه ها، استخرهای پرورش ماهی، صنایع شیمایی و غیره کاربردهایی فراوانی دارد.

 

مزایا و معایب چیلر هوا خنک

یکی از بهترین مزیت های چیلر هوا خنک، سازگار بودن آن با محیط زیست می باشد. متریال به کار رفته در این محصول کاملا زیست پذیر بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. نصب این دستگاه بسیار آسان بوده و نیاز به صرف وقت و هزینه بالا ندارد و به دلیل انعطاف خوبی که دارد، هیچ محدودیتی در نصب آن وجود ندارد. چیلر هوا خنک از نظر صوتی بسیار کم صدا است و هیچگونه آلودگی صوتی در محیط ایجاد نمی کند. تنها عیب این محصول این است که بر گردش هوا و تامین هوای تازه هیچ تاثیری ندارند و برای تهویه هوا گزینه مناسبی نیست.

از آنجایی که چیلر هوا خنک بدون نیاز به آب فعالیت می کند، همواره مورد استقبال مهندسان قرار گرفته است. نصب این محصول به صورت توکار بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند. قیمت این دستگاه در مقایسه با فوایدی که دارد بسیار به صرفه بوده و همواره فروش آن رو به افزایش است. توصیه می کنیم برای خرید این محصول تنها به فروشگاه های معتبر در سطح کشور مراجعه کنید تا از مناسب بودن قیمت و کیفیت بالای آن اطمینان داشته باشید.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار