گوناگون

جشنواره ملی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح در هفته اول شهریور برگزار می‌شود

جشنواره ملی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح در هفته اول شهریور برگزار می‌شود

پارسینه: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در نشست خبری خود گفت: جشنواره ملی کسب و کارهای بازنشستگان نیروهای مسلح در هفته اول شهریور برگزار می‌شود.

ابراهیم محمودزاده صبح امروز شنبه ۱۹ مرداد در نشست خبری اظهار کرد: چهارم و پنجم شهریور ماه قرار است جشنواره ملی کسب و کار‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح با نام اختصاری «کوکباز» در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شود.

وی افزود: «ایده»، «محصول»، «شرکت‌های نوپا کوچک و متوسط»، «تعاونی و شرکت‌های مشارکتی» و «محتوا‌های دولتی» ۵ حوزه جشنواره کوکباز هستند.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم برای شرکت‌کنندگان در جشنواره کوکباز، واژه «بازایستاده» را به جای «بازنشسته» به کار ببریم تا از این طریق به بازنشستگان برای تحرک مجدد انگیزه دهیم.

وی با بیان اینکه تسریع در ارائه خدمت و ارزان تمام کردن خدمت، دو هدفی مد نظر ما برای جشنواره کوکباز بودند، گفت: سیستم کوکباز به صورت ۲۴ ساعته در خدمت بازنشستگان نیرو‌های مسلح است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا امروز قریب به ۲ هزار نفر از بازنشستگان نیرو‌های مسلح برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کردند، افزود: در این جشنواره از بازنشستگان نیرو‌های مسلح که بعد از بازنشستگی کسب و کاری را راه‌اندازی کردند تجلیل خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه حدود ۲۱۲ اثر در جشنواره کوکباز حاضر خواهند بود که این آمار نشان می‌دهد بازار تشنه فعالیت‌های متمرکز و بزرگ است، تاکید کرد: کوکباز یک روند تجاری خوب در قالب یک کار اینترنتی با سرعت بالاست که در پوشش «سرویس‌دهی» فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در پایان روز دوم این جشنواره، از برگزیدگان نهایی هر یک از حوزه‌ها تجلیل خواهد شد، گفت: بسیاری از بازنشستگان نیرو‌های مسلح به ما می‌گویند که وضعیت ما بد نیست، اما ما خانواده‌ای داریم که بیکار در آن وجود دارد. ما به این منظور کمیته عالی اشتغال را برای فرزندان بازنشستگان نیرو‌های مسلح و حتی خود بازنشستگانی که همچنان توان کار کردن دارند، ایجاد کردیم. این کمیته به صورت وام و همچنین ایجاد و راه‌اندازی کارخانه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال به صورت میانگین ۲۴ درصد حقوق بازنشستگان افزوده شد، گفت: بازنشستگان نیرو‌های مسلح از تخفیف ۳۰ درصدی فروشگاه‌های اتکا نیز برخوردار هستند.
منبع: میزان

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد