گوناگون

ماسک قول داده به ترامپ کمک مالی نکند؛

ترامپ با کمک مرد آهنینِ آمریکا به صحنه سیاست باز می گردد!

ترامپ با کمک مرد آهنینِ آمریکا به صحنه سیاست باز می گردد!

فضای انتخابات در آمریکا در حال گرم شدن است و با نتایجی که اخیراً حاصل شد، بیش از پیش، صدای پای ترامپ شنیدهمی شود. او در حزب جمهوری خواه بی رقیب است و باید ترامپ را گزینه نهایی جمهوری خواهان برای رقابت نهایی در نظر گرفت.

به گزارش پارسینه، در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، رسانه‌های بین‌المللی از دیدار ایلان ماسک، مالک ایکس و توییتر سابق با دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین  ایالات متحده و نامزد انتخابات آینده این کشور خبر داده‌اند.نیویورک تایمز روز چهار‌شنبه، شانزدهم حوت به نقل از منابع آگاه گزارش داده اند که ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز یکشنبه در پالم بیچ فلوریدا،  با رئیس‌جمهور سابق امریکا دیدار کرده است.

این دیدار درحالی انجام می‌شود که ترامپ  برای کمپاین انتخاباتی عمومی علیه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درحال آماده شدن است. از سوی هم هنوز مشخص نیست که آیا ماسک از ترامپ و کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۲۴ حمایت مالی خواهد کرد یا خیر.

سه‌شنبه بزرگ امسال آن چنان که باید هیجان‌انگیز نبود، چون بسیاری از نتیجه‌ها را می‌شد از قبل پیش‌بینی کرد، با این حال هم شاهد چند شگفتی بودیم و هم نشانه‌های هشدارآمیز برای دونالد ترامپ و جو بایدن که به نظر می‌رسد باید برای بازی برگشت در ماه نوامبر آماده شوند.انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۴) یک لحظه حیاتی برای بایدن و ترامپ است که به ترتیب رقبای اصلی برای نامزدی ریاست جمهوری دموکرات و جمهوری خواه خواهند بود.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ توانست در مجموع ۱۵ ایالتی که انتخابات در آنها برگزار می‌شد، عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد و به جز ایالت ورمونت ـ که نیکی هیلی در آنجا پیروز شده  ـ در تمام ایالات‌ دیگر از جمله کالیفرنیا و تگزاس این ترامپ بوده که موفق شده تنها رقیب باقی‌مانده در انتخابات درون‌حزبی را کنار بزند. 

با وجود پرونده‌های کیفری متعدد، حالا ترامپ در آستانه کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری برای سومین دوره پیاپی قرار دارد. رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سخنرانی پیروزی خود در فلوریدا با تاکید بر سیاست‌های مهاجرتی بایدن، او را بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا نامید. ترامپ همچنین در ادامه افزود: «شهرهای ما مملو از جرایم مهاجران است و ما باید آنها را از کشورمان اخراج کنیم.» 

بر اساس یافته ها «ماسک» سومین مرد ثروتمند جهان است، اما به ویژه با توجه به اندازه ثروت او که ۱۹۲ میلیارد دلار تخمین زده می شود، یک کمک کننده سیاسی بزرگ نبوده است. سوابق کمیسیون انتخابات فدرال نشان می دهد که ماسک از سال ۲۰۰۹ کمتر از یک میلیون دلار کمک مالی کرده است.این درحالی است که اگر ماسک رویکرد خود را تغییر دهد و تصمیم بگیرد از ترامپ حمایت مالی کند، می‌تواند تقویت قابل توجهی برای کمپین رئیس‌جمهور سابق ایجاد کند.

اما از سوی دیگر ایلان ماسک، روز چهارشنبه، ۱۶ اسفند، گفت که در انتخابات امسال به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری یا جو بایدن، رییس‌جمهوری دموکرات، کمک مالی نخواهد کرد.

روز سه‌شنبه، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که دونالد ترامپ روز یکشنبه گذشته، ۱۳اسفند، در فلوریدا با ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، ملاقات کرد.نیویورک‌تایمز خبر خود را به نقل از سه نفری که در جلسه خصوصی ترامپ و ماسک حضور داشته‌اند منتشر کرده و نوشته بود رییس‌جمهوری سابق جمهوری‌خواه به دنبال تزریق پولی عمده به کارزار انتخاباتی خود است.

با این حال، ایلان ماسک روز چهارشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت:«صرفاً برای شفافیت، من به هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده کمک مالی نمی‌کنم.»

در سال ۲۰۲۲، ماسک از آمریکایی‌ها خواست تا در انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده، کنگره‌ای جمهوری‌خواه را انتخاب کنند تا تعادل ایجاد شود.

ایلان ماسک همچنین در شبکه ایکس گفته است که بایدن مهاجران را تشویق می‌کند که به ایالات متحده بیایند تا بتوانند به دموکرات‌ها رای دهند، حتی اگر افراد بدون تابعیت ایالات متحده واجد شرایط رای دادن در انتخابات فدرال نیستند.

ماسک مدت‌هاست که می‌کوشد خود را از نظر سیاسی مستقل معرفی کند و به نوشته نیویورک‌تایمز در گذشته هم اگرچه کمک‌های مالی خود به‌طور مساوی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم می‌کرد، اما پول چندانی را در رقابت‌های ریاست جمهوری هزینه نکرده است. همچنین برخی سیاستمداران و منتقدان سیاسی هم عقیده هستند که ایلان ماسک به حزب جمهوریخواه نزدیک است هرچند علنی اعلام نمی کند و در رفتارش نیز خیلی مشخص نیست، همچنین علاقه ماسک به سیاستهای ترامپ هم با اینکه تلویحاً از سیاستهای نظامی ایالات متحده در دوران ترامپ انتقاد کرده بود، بر بسیار پوشیده نیست.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار