گوناگون

بهای طلا همچنان روبه افزایش است

بهای طلا همچنان روبه افزایش است

پارسینه: امروز هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۹۳۹ هزار ریال و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۰۰ ریال فروخته شد.

تحریریه پارسینه : روند افزايش در بازار طلا و سكه ايران و جهان كماكان ادامه دارد.؛ حال آنكه تصور مي‌شد پايان عيد فطر به كاهش تقاضا در بازار و متعاقب آن كاهش قيمت طلا حداقل در ايران بينجامد.هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با افزايش هفت دلاري قيمت نسبت به روز جمعه، هزار و ٣٦٦ دلار خريد و فروش شد.

در همين رابطه رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران گفت: معاملات طلا و سكه در كشور به دليل ترس از افزايش يا كاهش يكباره قيمت جهاني طلا، كماكان با احتياط انجام مي‌شود و در هفته گذشته به حداقل خود رسيده بود.
«محمد كشتي آراي» افزود: هفته گذشته شاهد ميانگين رشد ٢٤ دلاري قيمت اونس جهاني طلا بوديم، در حالي كه قيمت ارز روند نزولي داشت. در حقیقت بازارهاي جهاني كماكان متاثر از خروج انگلستان از اتحاديه اروپا است و همين مساله سبب تمركز ويژه سرمايه‌گذاران و بورس‌بازان بر بازار طلا شده است.
همزمان خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن که پس از «برگزیت» تشدید شده بود ادامه دارد روز جمعه نیز، با وجود انتشار آمار خوب از بازار کار آمریکا، ارزش فلز زرد رشد کرد. این روند دور از ذهن از آنجا رقم خورد که با وجود اعلام داده‌های بسیار خوب ماه ژوئن، داده‌های ۶ ماهه بازار کار هنوز دربردارنده نکات بدی درباره بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است.
«جونی تیوز» تحلیلگر یو.بی.اس درباره افزایش قیمت جهانی طلا گفت: از شدت واکنش مردم به رشد بیش از انتظار اشتغال جدید در آمریکا کاسته شده و می بینیم قیمت طلا در حال افزایش است.



ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد