گوناگون

جزئیات فروش نهاده های دامی

پارسینه: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان جزئیات فروش نهاده های دامی به بخشهای مختلف، گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن نهاده دام و طیور توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان جزئیات فروش نهاده های دامی به بخشهای مختلف، گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن نهاده دام و طیور توزیع شده است.

محمدیان شمالی گفت: شرکت پشتيباني امور دام کشور در چهار ماه نخست سال جاري بيش از 2 ميليون و 200 هزار تن نهاده‌هاي دامي بين تشکل‌ها و توليدکنندگان زيربخش دام و طيور توزيع کرده، این در حالی است که با وجود مسايل و مشکلات مربوط به تامين و نقل و انتقال ارز در سال جاري، نهاده‌هاي دام و طيور به ميزان کافي وارد کشور شده و در شبکه توزيع قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: فروش نهاده‌ها توسط شرکت پشتيباني اموردام کشور طي چهار ماهه اول سال جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل در حدود 450 درصد معادل پنج و نيم برابر افزايش داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به برخورداري نهاده‌هاي وارداتي طي يک سال اخير از ارز دولتي با نرخ مرجع، واردکنندگان موظف به فروش نهاده وارداتي در شبکه توزيع تعريف شده وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکل‌هاي توليدي اعم از اتحاديه‌ها وتعاوني‌هاي گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شير، عشاير و کارخانجات خوراک دام و طيور بوده‌اند.

به گفته وی، طی سال 92 با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام کشور بالغ بر یک میلیون تن علوفه وارداتی با قيمت مصوب در اختیار اين تشکل‌ها قرار گرفته است که این میزان افزون بر عرضه مستقيم واردکنندگان بخش خصوصي به تشکل‌هاي دام و طيور يا اعضاي آنها در مبادي ورودي کشور محسوب مي‌شود.

محمدیان شمالی خاطرنشان کرد: کارخانجات خوراک دام و طيور نيز به لحاظ نقش واسطه‌ای در فراوری علوفه، مشروط به کنترل و نظارت بر کيفيت و قيمت محصول توليدي و توزیع آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، مجاز به دريافت نهاده‌هاي وارداتي با ارز مرجع هستند که بدين ترتيب نهاده وارداتي را به قيمت محاسباتي سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان دريافت مي‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد