گوناگون

آخرین سهمیه بنزین سال ۹۳ امشب واریز می شود

پارسینه: آخرين سهميه بنزين خودروها در سال 93 که ممکن است آخرين سهميه با قيمت‌هاي فعلي باشد، امشب ساعت 24 در کارتهاي‌ سوخت واريز مي‌شود.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، درحالي که مجلس افزايش 5 درصدي قيمت فراورده هاي نفتي براي سال 1394 را تصويب کرده است و از سوي دولت، اين موضوع را بي ارتباط با فاز بعدي هدفمندي يارانه‌ها دانسته، به معني آن‌که قيمت بنزين بازهم در معرض تغيير قرار خواهد داشت، ٦٠ ليتر سهميه بنزين يارانه اي خودروهاي شخصي با نرخ هر ليتر ٧٠٠ تومان و ٣٠٠ ليتر بنزين آزاد با نرخ يکهزار تومان، ساعت ٢٤ پنج شنبه ( ٣٠ بهمن ) به کارتهاي سوخت واريز مي شود.

سهميه گازوييل خودروهاي عمومي نيز از ساعت ٢٤ امشب، قابل برداشت خواهد بود. گازوئيل يارانه اي هر ليتر دو هزار و ٥٠٠ ريال (٢٥٠ تومان) عرضه مي شود.

از اول بهمن ماه امسال با جمع آوري بنزين ٤٠٠ توماني، عرضه بنزين با نرخ هر ليتر ٧٠٠ تومان در جايگاههاي سراسر کشور آغاز شد.

در اين ساز و کار، به ازاي هر ليتر بنزين ٤٠٠ توماني باقيمانده در کارتهاي سوخت، دو ليتر بنزين با نرخ ٧٠٠ تومان جايگزين و براي کاهش تعدد نرخ اين فرآورده گام برداشته شد.

از سوي ديگر، در صورت افزايش 5 درصدي قيمت فراورده‌هاي نفتي، از سال آينده قيمت بنزين آزاد 50 تومان و بنزين سهميه‌اي 35 تومان افزايش خواهد يافت.

در پي تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر افزايش 5 درصدي قيمت فراورده‌هاي نفتي، شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران مکلف شد نسبت به نوسازي و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و ميعانات گازي و فرآورده‌هاي نفتي و تأمين منابع مالي سهم دولت در توسعه پالايشگاه‌ها و زيرساخت‌هاي تأمين، ذخيره‌سازي و توزيع فرآورده‌ اقدام کند.

بر اين اساس منابع مورد نياز از محل افزايش پنج درصد (5%) به قيمت هر ليتر فرآورده‌هاي نفتي تأمين و پس از واريز به خزانه تا سقف پانزده هزار ميليارد (15.000.000.000.000) ريال به مصرف مي‌رسد. اين منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمي‌گردد و معاف از ماليات است.

بنا به اين گزارش با توجه به قيمت هر ليتر فراوده‌هاي نفتي، در صورتي که قيمت فراورده‌ها در سال آينده فقط پنج درصد افزايش يابد،‌ قيمت بنزين سهميه اي 735، بنزين آزاد 1050 و قيمت گازوييل سهميه‌اي و آزاد به ترتيب 157.5 و 357.5 تومان خواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    جالبه بنزیم یورو4 در خلیج فارس 1000 تومانه و اینجا بیشتر!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد