گوناگون

مقابله با قاچاق میوه نیازمند برنامه‌ریزی جامع است

پارسینه: عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه قاچاق میوه باید در کشور کنترل شود، گفت: موضوع قاچاق میوه حل نشدنی نیست؛اما خروج از این مقوله منفی اقتصادی نیازمند برنامه ریزی جامع است.

محمد اسماعیل نیا درگفت وگو با خانه ملت درباره قاچاق میوه،گفت:رانت های کثیف قاچاقچیان میوه را کمک می کند،بنابراین بدیهی است که وزارت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی باید با شناسایی افرادی که منجر به قاچاق میوه در کشور می‌شوند با این پدیده شوم مبارزه کنند.

نماینده مردم کاشمر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق میوه بطور حتم کشاورزان را با مشکلات بی شماری روبرو می کند،تصریح کرد :یک گروه هماهنگ اقتصادی باید با بررسی همه جانبه راه‌های ورودی قاچاق میوه را شناسایی کنند.

وی با با بیان اینکه جهاد کشاورزی وتعاون روستایی باید با ابزارهای که دارند با متخلفانی که با قاچاق میوه نظم بازار را برهم بزنند برخورد کنند، ادامه داد: منابع سرمایه کشورباید به منظور ثبات اقتصادی و عدم سرگردانی حفظ شوند واین درحالی است که این امر زمانی انجام می شود که راه‌های نفوذ دلالان در اقتصاد کشاورزی گرفته شود.

وی ادامه داد:قاچاق میوه را می توان با ابزارهای موجود در دولت برطرف کرد؛اما این امر باید همراه با عزم جهاد کشاورزی و با همکاری دیگر ارگان های کشور باشد،زیرا این مهم تنها با عزم همگانی برای پاسداری از تولید داخلی امکان پذیراست.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه جهاد کشاورزی و تعاون روستایی باید با ابزارهای که دارند با افرادی که قصد دارند توازن بازار میوه را برهم بزنند برخورد کنند،یادآورشد: راه های نفوذ رانت در صنعت کشاورزی باید با برنامه ریزی کلان در این صنعت مولد ریشه کن شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، میوه‌های خارجی قاچاق بیشتر شامل اقلامی است که در کشور تولید می شود.مانند سیب و پرتقال! حتی این میوه ها در مناطقی که مرکز تولید میوه کشور است مانند مازندران و مشهد نیز به چشم می خورد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد