گوناگون

شیوه محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن و معرفی ابزار قیمت دهی آنلاین

شیوه محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن و معرفی ابزار قیمت دهی آنلاین

بررسی ابزار آنلاین استعلام قیمت لوله پلی اتیلن و عوامل موثر در قیمت آن در بازار.

قیمت لوله پلی اتیلن به عواملی مانند مواد اولیه و وزن لوله بستگی دارد. عامل مؤثر دیگر بر قیمت لوله، کیفیت و درجه خلوص مواد است که بر قیمت تمام شده لوله پلی اتیلن اثرگذار است؛ بنابراین هر چه درصد خلوص مواد یعنی ترکیب مواد اولیه در تولید لوله‌های پلی اتیلن بالاتر برود؛ قیمت نهایی آن بیشتر می‌شود.

نکته دیگر این است که هر چه تحمل فشار لوله پلی اتیلن بالاتر برود، ضخامت جداره لوله بیشتر شده و در نتیجه قیمت تمام شده گران‌تر خواهد بود.

علل عدم ثبات قیمت لوله پلی اتیلن

محبوبیت روزافزون لوله پلی اتیلن در مقایسه با انواع مشابه دیگر موجود در بازار، باعث استقبال مشتریان برای خرید این لوله‌ها است. دلیل مهم دیگر در عدم ثبات قیمت لوله پلی اتیلن این است که مواد اولیه موردنیاز برای تولید لوله‌ها از بازار بورس خریداری می‌شود و با توجه به نوسانات همیشگی این بازار و همچنین وابسته بودن قیمت پایه مواد اولیه پلی اتیلن به بازار جهانی و نرخ ارز؛ قیمت لوله پلی اتیلن ثبات ندارد.

فرمول محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن

تولیدکنندگان لوله پلی اتیلن به‌صورت زیر قیمت لوله پلی اتیلن را محاسبه می‌کنند:

حاصل‌ضرب قیمت مواد اولیه در وزن یک متر لوله مساوی است با بهای تمام شده لوله برای هر یک متر.

ابزار آنلاین برآورد قیمت لوله پلی اتیلن

در صفحه فروش آنلاین محصولات پلی اتیلن شرکت آبان بسپار پارسیان با برند آبرام اتصال که یکی از تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلنی در کشور است، ابزاری در نظر گرفته شده تا به‌سادگی بتوان حدود تقریبی نزدیک به‌واقع پروژه خود را برآورد کرد.

منظور از فروش لوله پلی اتیلن این نیست که شما بتوانید کل حجم لوله موردنیاز خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید؛ بلکه به کمک این ابزار پس از متره مقدار موردنیاز خود در پروژه، می‌توانید به‌صورت آنلاین و معتبر قیمت حدودی متراژ مدنظر خود را دریافت کنید.

در بخش فروش این سایت نوارابزاری وجود دارد که به کمک آن می‌توانید با درج سایز لوله موردنظر خود و همچنین تعیین فشار کاری و متراژی که به آن نیاز دارید؛ به یک آگاهی نسبی درباره هزینه‌های نهایی پروژه خود برسید. ضمناً این نکته را بررسی کردیم و مطمئن شدیم که این ابزار تحت نظارت مستقیم واحد فروش مجموعه قرار دارد.

1

در این ابزار شما با انتخاب متغیرهایی مانند سایز لوله، مقدار فشار کاری و متراژ، قیمت لوله پلی اتیلن مدنظرتان را دریافت می‌کنید.

طبق گفته سایت شرکت آبان بسپار پارسیان، مبلغی نیز بابت مالیات به این قیمت افزوده خواهد شد.

انواع لوله‌ پلی اتیلن

2

بدون شک، محبوبیت لوله پلی اتیلنی در پروژه‌های مختلف و به دنبال آن کم‌شدن ‌حضور لوله‌های چدنی و فلزی در این پروژه‌ها، به دلیل مزایا و ویژگی‌های فوق‌العاده لوله پلی اتیلن است.

عواملی مانند استحکام و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و پوسیدگی، طول عمر بالا، تولید مقرون‌به‌صرفه، سبک‌وزن بودن، سهولت در جابه‌جایی و نصب و بسیاری پارامترهای مثبت دیگر، لوله پلی اتیلن را نسبت به سایر لوله‌ها اعم‌از چدنی، فلزی، سیمانی و آزبست برتر ساخته است.

به‌طور‌کلی، لوله پلی اتیلن به دودسته تک‌جداره و دوجداره تقسیم می‌شود که هرکدام مشخصات و کاربردهای ویژه خود را دارند.

از لوله‌های تک‌جداره فشارقوی معمولاً در پروژه‌های گوناگون آبرسانی، گازرسانی و سایر مصارف مانند نیروگاهی، معدنی، نفت و پتروشیمی و آتش‌نشانی استفاده می‌شود.

3

لوله‌های دوجداره که به لوله پلی اتیلن فاضلابی هم شهرت دارند؛ از مواد اولیه پلی اتیلن سنگین HDPE تولید شده و به دو گروه لوله کاروگیت و اسپیرال تقسیم‌بندی می‌شوند.

لوله‌های کاروگیت و اسپیرال در سایزهای بالا، به ترتیب تا 1200 و بالای 3000 میلیمتر و تا فشار کاری نهایتاً 0.5 بار، تولید و روانه بازار می‌شوند. لوله‌های اسپیرال در پروژه‌های راه‌سازی و پل‌سازی به‌صورت گسترده‌ مورداستفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن با توجه به ویژگی‌های منحصر‌به‌فردش کاربرد گسترده‌ای در پروژه‌ها و صنایع مختلف دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به شبکه‌های گازرسانی، شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی و شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی و همچنین شبکه‌های زهکشی و آبیاری قطره‌ای و بارانی و خطوط انتقال سیالات در کارخانه‌ها اشاره کرد.

مزایا و ویژگی‌های لوله پلی اتیلن

همان‌طور که می‌دانیم، در سال‌های اخیر، لوله پلی اتیلن به کمک پارامترهای مثبتی که دارد، توانسته‌اند نسبت به لوله‌های فلزی و چدنی در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها از جمله کم‌فشار و پرفشار، برتری داشته باشند. این پارامترها و مزایای برجسته لوله پلی اتیلن عبارت‌اند از:

ایمن ماندن از تخریب، پوسیدگی و زنگ‌زدگی توسط عوامل محیطی، مصونیت در برابر فرایندهای خوردگی الکتروشیمیایی (توسط اسیدها، بازها و نمک‌ها) به علت نارسانا بودن پلی اتیلن در برابر جریان الکتریسیته، ایمن بودن در برابر حملات میکروبی، مقاومت در برابر انسداد و گرفتگی، قابل‌بازیافت بودن، سبک‌وزن بودن و سهولت در جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل، قابلیت کلاف شدن به‌خاطر منعطف بودن آن‌ها، تنوع بالای اتصالات موجود برای متصل‌کردن لوله‌های پلی اتیلن به یکدیگر، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده و سهولت در عملیات نصب، مقاومت عالی در برابر زلزله، استحکام بالا و مقاومت، حفظ چقرمگی حتی در دماهای پایین از جمله این پارامترها هستند.

جمع‌بندی

در این نوشتار، درباره قیمت لوله پلی اتیلن و عوامل مؤثر بر آن صحبت کردیم. همچنین ابزار آنلاین محاسبه مناسبی معرفی کردیم تا بتوانید از این به بعد به‌راحتی برآورد هزینه مربوط به پروژه خود را به انجام برسانید. به‌این‌ترتیب روند استعلام قیمت راحت‌تر انجام خواهد شد و پیشروی شما در پروژه سریع‌تر صورت خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار