گوناگون

رئیس کل اسبق بیمه مرکزی:

«همتی» بر شرایط اقتصاد کلان کشور اشراف کاملی دارد

«همتی» بر شرایط اقتصاد کلان کشور اشراف کاملی دارد

رئیس کل اسبق بیمه مرکزی با اشاره به سوابق طولانی‌مدت اجرایی «عبدالناصر همتی» در صنعت بانک و بیمه کشور گفت که وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اشراف کاملی بر شرایط اقتصاد کلان کشور دارد.

به گزارش  اگزیم نیوز، غلامرضا سلیمانی امیری درباره معرفی عبدالناصر همتی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: عبدالناصر همتی سال‌ها ریاست کلی بیمه مرکزی، مدیرعاملی بانک‌های سینا و ملی و همین‌طور ریاست کلی بانک مرکزی را برعهده داشته که این موضوع توان اجرایی بالای وی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از طرف دیگر تحصیلات وزیر پیشنهادی اقتصاد نیز در زمینه اقتصاد کلان است و به واسطه سال‌ها کار اجرایی در صنعت بانک و بیمه، وی تسلط کافی و اشراف کاملی بر اقتصاد کلان کشور دارد و تصور می‌کنم وی با این تجربه می تواند در بخش وزارت اقتصاد نیز عملکرد موفقی داشته باشد.

رئیس کل اسبق بیمه مرکزی درباره مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور در حال حاضر نیز تصریح کرد: شرایط بازار سرمایه، ناترازی بانک‌ها و توسعه نفوذ صنعت بیمه در اقتصاد کشور، مهم‌ترین چالش‌های پیش روی دولت چهاردهم هستند.

سلیمانی امیری گفت: وزارت اقتصاد در دوره جدید باید در چارچوب سیاست‌های مالی و پولی، به دنبال راهکارهایی برای حل مشکل بازار سرمایه، ناترازی بانک‌ها و افزایش نفوذ بیمه باشد که این راهکارها بدون هماهنگی با مجموعه بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه امکان‌پذیر نیست.

گفتنی است، مسعود پزشکیان رئیس جمهور، روز یکشنبه ۲۱ مردادماه فهرست وزرای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس به منظور کسب رای اعتماد کرد.

عبدالناصر همتی استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی است. وی بیش از ۱۳ سال ریاست کل بیمه مرکزی را برعهده داشت و پس از آن مدیرعامل بانک سینا شد. همتی سپس به بانک ملی ایران رفت و بعد بار دیگر در دولت یازدهم به ریاست کلی بیمه مرکزی رسید. بعد از نوسانات گسترده در بازار ارز در سال ۱۳۹۸، با تصویب هیات وزیران جایگزین ولی‌الله سیف در بانک مرکزی شد.

ارسال نظر

  • سپهر

    اشراف همتی مثل همین غلامرضا سلیمانی هست
    و مثل اوناییکه چشم به روی حقایق میبندن عملکرد همتی در آمار اقتصادیش که مستنده خدا رحم کنه
    بعضیا میگن تجربه بدست آورده
    جایگاه حساس اقتصاد جای دل بستن به تجربه احتمالی نیست،

  • محمد

    ایشان اشراف کاملی بر نابود کردن اقتصاد دارند.تجارب ارزشمند ایشان را نادیده نگیرید.آزموده را آزمودن خطاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار