گوناگون

آیا قیمت دلار به ۳۰۰۰ تومان می رسد؟

آیا قیمت دلار به 3000 تومان می رسد؟

پارسینه: کارشناسان پیش بینی می کنند با ادامه این روند و آسان تر شدن مبادله ارز بین ایران و اروپا و بالطبع تزریق ارز بیشتر به بازار و نیز بازگشت بخشی از 18 میلیارد دلاری که مردم در خانه های خود پس انداز کرده اند می توان پیش بینی کرد حتی نرخ...

پارسینه - گروه اقتصاد: مذاکرات آلماتی گویا کدهای مثبتی برای طرفین مذاکره به همراه داشته و به قول سیاسیون یک گام مثبت رو به جلو بوده است. همین اتفاق باعث شد که دلار در بازار آزاد افت قابل توجهی کند به طوری که از حدود 3800 تومان به 3400 تومان نیز رسیده است.


صرافی ها نیز شاهد حضور پررنگ مردمی هستند که دلارهای ذخیره کرده خود را برای فروش آورده اند. دلیل این امر را نیز ترس از پایین تر آمدن هر چه بیشتر قیمت دلار اعلام می کنند. با روند پیش رو می توان پیش بینی کرد که نرخ دلار آزاد در روزهای آینده نیز کاهش پیدا کند و به دلیل اینکه دور بعدی مذاکرات به سال 92 موکول شده است اگر اتفاق دیپلماتیک خاصی در دو هفته پیش رو شاهد نباشیم باید شاهد همین روند کاهشی و یا ایست نرخ دلار در بازار آزاد خواهیم بود.

پیش از این حتی به دلیل نتایج مثبت این مذاکرات قیمت نفت نیز در بازارهای جهانی کاهش یافته بود. همچنين به دنبال سقوط نرخ ارز در بازار، قيمت انواع سکه نيز در بازارهای فروش طلا روندی کاهشی داشته است به طوری که قیمت سکه تمام بهار آزادی بیش از 40 هزار تومان پایین تر از نرخ روزهای گذشته مبادله می شود.

قیمت های جهانی طلا نیز در روزهای گذشته و پیش از تعطیلات بازار جهانی رو به کاهش بوده و پس از باز شدن بازارها در روز دوشنبه هم یک شکست قیمت را نیز به خود دیده طوری که سکه بهار آزادی از قیمت 1380000 تومان در روز یکشنبه به 1320000 تومان (تا ساعت11:34 روز دوشنبه) نیز رسیده است.

جدای از تاثیرات روانی مذاکرات آلماتی که پیش بینی می شد تاثیر مستقیمی روی بازار بگذارد به عقیده برخی کارشناسان لغو تحريم بانک‌هاي صادرات، ملت و سينا توسط اتحاديه اروپا نقش مهمي در تزريق ارز به بازار داشته که این خود محرکی برای کاهش نرخ دلار است.
حتی کارشناسان پیش بینی می کنند با ادامه این روند و آسان تر شدن مبادله ارز بین ایران و اروپا و بالطبع تزریق ارز بیشتر به بازار و نیز بازگشت بخشی از 18 میلیارد دلاری که مردم در خانه های خود پس انداز کرده اند می توان پیش بینی کرد حتی نرخ دلار به 3000 تومان نیز کاهش پیدا کند. که در صورت نتیجه بخش بودن دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و کم شدن تنش های دیپلماتیک بازار ارز فصل جدیدی از قیمت ها را به خود خواهد دید.



ارسال نظر

  • ناشناس

    در اریبهشت و خرداد امسال بین ایران و امریکا صلح می شود و قیمت دلار به زیر 500تومان می رسد

  • علي

    خوب ومثبت ارزيابي كردم همين روند رضايت بخش خواهد بود

  • ناشناس

    اگر مدیران کشور منافع ملی را در نظر بگیرند وارامش ورفاه نسبی را برای مردم در نظر بگیرند میتوانند با اولویت بندی نیاز ها وتفاهم همراه با اقتدار با جهان وایجاد ثبات وامنیت خاطر برای سرمایه گذاری در کشور رشه بیکاری را برکنند ودلار هم به جایگاه واقعی خود بین 1500 تا 1800 برگردد.
    ولی ایا کسی بفکر این مردم است؟

  • ناشناس

    خدا كنه دلار ارزون شه

  • ناشناس

    اگر اوضاع به همين منوال باشد مطمئن هستم دلار به زير 2 هزار تومان هم خواهد رسيد .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد