گوناگون

۱۰ روش موثر برای افزایش فروش و جذب مشتری داروخانه

10 روش موثر برای افزایش فروش و جذب مشتری داروخانه

این روزها راه‌های متنوعی برای فروش آنلاین و آفلاین داروخانه‌ها پدید آمدند که فرصت خوبی را برای افزایش فروش این محصولات ایجاد می‌کنند.

پارسینه: این روزها راه‌های متنوعی برای فروش آنلاین و آفلاین داروخانه‌ها پدید آمدند که فرصت خوبی را برای افزایش فروش این محصولات ایجاد می‌کنند. اگر شما هم به دنبال راهی برای کسب سود بیش‌تر و افزایش فروش در داروخانه خود هستید، باید پیش از هر کاری استراتژی مناسبی برای فروش تعیین کنید. در این مقاله از پارسینه همراه ما باشید تا با 10 روش موثر برای افزایش فروش در داروخانه آشنا شوید.

1) تبلیغات دیجیتالی هدفمند

در دنیای امروز بیش‌تر مردم در فضای اینترنت به دنبال اطلاعاتی درباره سلامت خود هستند. اگر طی تبلیغات آنلاین، مخاطبان مورد نظرتان را هدف بگیرید، شانس دستیابی به افرادی را که به‌‌صورت فعالانه به دنبال خدمات داروخانه هستند هم افزایش می‌دهید. برای اجرای ایده‌های تبلیغاتی و راهی موثر برای افزایش فروش در داروخانه می‌توانید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا گوگل کمک بگیرید که روش‌های تاثیرگذارتری هستند.

حتی برای اینکه مطمئن شوید مخاطبان هدف شما این تبلیغات را دیدند، می‌توانید بر اساس سن، موقعیت مکانی یا علایق آن‌ها برای تبلیغ خود هدف‌گذاری کنید. با اجرای تبلیغات در گوگل می‌تواند میزان آگاهی از نام تجاری داروخانه خود را تا 33 درصد افزایش دهید و با نرخ تبدیل 3 تا 6 درصد به هدف خود برسید.

2) بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

در قدم اول برای داروخانه خود یک سایت راه‌اندازی کنید و بعد به بهینه‌سازی آن مطابق آپدیت‌های گوگل بپردازید تا بعد از جستجوی مخاطبان، جزو اولین نتایج گوگل باشید. برای این کار باید محتوای باکیفیت و کاربرپسندی را تولید کنید و تولید محتوا را بر اساس کلمات کلیدی خاص انجام دهید. در نهایت وقتی مشتری برای خرید محصول مورد نظر نام آن را در اینترنت جستجو می‌کند، داروخانه شما را در رتبه‌های صفحه اول گوگل می‌بیند و شانس شما برای انتخاب شدن توسط مشتری بیش‌تر است.

3) بازاریابی ایمیلی

یک لیست از مخاطبان ایمیل را بسازید و برای آن‌ها به‌صورت منظم، ایمیل‌های آموزنده بفرستید. این ایمیل‌های گروهی، می‌توانند حاوی معرفی محصولات جدید، آموزش نکات بهداشتی ویژه آقایان یا خانم‌ها، تبلیغات و پیشنهادات ویژه به مشتریان باشند. طبق آماری که وجود دارد، تعداد ایمیل‌های ارسال شده برای افراد در سال 2021 حدود 3/4 درصد نسبت به سال 2020 افزایش پیدا کرده و این یعنی افراد زیادی از این فضا برای ارسال پیام‌های خود استفاده می‌کنند.

a9581d2a-6b35-433f-82c4-94d443b0cb16

تقریبا 99 درصد افراد هر روز ایمیل خود را چک می‌کنند و حتی برخی افراد در روز 20 بار این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه برای داروخانه‌ها است که با کمک آن می‌توانند با مشتریان فعلی تعامل داشته باشند، آن‌ها را آگاه نگه دارند و به خرید دوباره تشویق کنند. همچنین از مشتریان خود، افرادی وفادار به برندشان می‌سازند.

4) ارائه برنامه‌هایی برای وفادار ساختن مشتریان

یک برنامه وفاداری را برای مشتریان در نظر بگیرید که طبق آن امتیاز کسب‌ کنند و در نهایت از تخفیف در خرید یا انتخاب یک محصول رایگان بهره‌مند شوند. با این برنامه‌ها، مشتریان به خرید از داروخانه شما تشویق می‌شوند و همچنان به خرید ادامه می‌دهند. در نتیجه در دراز مدت فروش محصولات در داروخانه شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین این برنامه‌ها با تقویت حس قدردانی و ارزشمندی در مشتری باعث تبدیل آن‌ها به مشتری‌های دائمی می‌شوند. از آنجایی که شما برای جذب مشتریان جدید باید بین 5 تا 25 درصد بیش‌تر از نگهداری مشتریان قبلی هزینه کنید، متوجه می‌شوید که ارائه این برنامه‌ها تا چه حد تاثیرگذار هستند.

5) انتشار محتوای آموزشی

طبق آمارها، اغلب افراد برای جستجو درباره موضوعات سلامتی آنلاین می‌شوند و 55 درصد از افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، از وب برای دریافت اطلاعات پزشکی و بهداشتی استفاده می‌کنند. با انتشار پست‌های وبلاگ، ویدیو‌ها و اینفوگرافیک‌های آموزنده در ارتباط با موضوعات سلامت می‌توانید به سوالات مخاطبان، پاسخ و میزان فروش داروخانه خود را افزایش دهید.

619f9d86-cf81-4885-a37f-0915c8da17cd

برای انتشار این موارد می‌توانید وب‌سایت یا حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید. ارائه این اطلاعات ارزشمند باعث شناخته شدن داروخانه شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد دانش سلامت می‌شود. این استراتژی با افزایش اعتماد به برند و وفاداری در مشتریان در نهایت باعث روی میزان فروش مجموعه شما تاثیر می‌گذارد.

6) در جامعه مشارکت داشته باشید

در رویدادها و کارگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت، دارو و پزشکی که در شهر یا کشور برگزار می‌شوند، شرکت یا از آن‌ها حمایت کنید. همچنین می‌توانید خودتان برگزارکننده این رویدادها باشید. فعال بودن در جامعه، دید مثبتی از داروخانه شما در نگاه مردم ایجاد می‌کند. همچنین شرایطی را فراهم می‌کند که مستقیما با مشتریان بالقوه خود در ارتباط باشید و ارتباطی شخصی ایجاد کنید که باعث افزایش فروش شود.

7) همکاری با پزشکان یا کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه درمان

از طریق مشارکت با پزشکان، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، ریاست بیمارستان‌ها، سایت‌های مربوط به حوزه درمان، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و... فرصتی برای بازاریابی خلق کنید. شما می‌توانید از طریق این مشارکت دارو ارائه دهید یا در خدمات بهداشتی و سلامت مشارکت داشته باشید. این کار می‌تواند باعث بیش‌تر دیده شدن داروخانه شما و افزایش فروش شود.

0b2aa764-b393-4020-931f-9816ca4f7b04

8) تشویق مشتریان به ارائه نظریات یا تجربه‌ها در فضای مجازی

از مشتریان راضی داروخانه خود بخواهید که در سایت شما یا فضای مجازی، نظر خود را ثبت کنند. این نظرات مثبت نشان می‌دهند که مجموعه شما در نگاه جامعه ثابت شده است و مشتریانی که در جستجوی یافتن بهترین داروخانه برای خرید هستند، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. طبق آمار به دست آمده، 95 درصد از مشتریان قبل از اینکه محصولی را تهیه کنند، نظرات مشتریان قبلی را می‌خوانند. با وجود اینکه نظرات مراجعین قبلی شما روی خرید 9 نفر از هر 10 نفر مشتریان جدید شما تاثیر می‌گذارد، فرصت استفاده از این استراتژی موثر را از دست ندهید!

9) راه‌اندازی کمپین‌های تخفیف به مناسبت‌های خاص

از آنجایی که 90 درصد مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای دریافت هدایا یا پول نقد هنگام خرید از تخفیف بهره‌مند شوند، استراتژی کمپین‌های تبلیغاتی با هدف ارائه تخفیف، فرصت خوبی برای افزایش فروش محصولات داروخانه شما به حساب می‌آید. برای جلب توجه بیش‌تر مشتریان، تخفیف‌های 20، 33 یا 55 درصد را در نظر بگیرید. شما می‌توانید این کمپین تبلیغاتی را در دوران تعطیلات، پایان فصل‌ها، روزهای آخر سال، به مناسبت سالگرد راه‌اندازی داروخانه و مناسبت‌هایی مانند روز پزشک، روز جهانی بهداشت و... اجرا کنید.

60e64aa0-8711-433f-9477-304d626da8d7

بیش از 75 درصد کاربران گزارش کردند که صندوق ایمیل‌های خود را خالی می‌کنند تا از طریق ایمیل‌های تخفیف آخر فصل فروشگاه‌ها، خریدشان را انجام دهند. این موضوع هم تاثیر بازاریابی ایمیلی و هم تاثیر کمپین‌های تبلیغاتی را در افزایش فروش محصولات داروخانه شما نشان می‌دهد.

10) ارائه خدمات اضافی

یکی دیگر از راه‌هایی که هم فروش محصولاتتان را افزایش می‌دهد و هم باعث بازگشت دوباره مشتری به داروخانه می‌شود، ارائه خدمات اضافی است. برای مثال اگر تا کنون مشتری حتما باید برای دریافت داروهای خود نسخه فیزیکی ارائه می‌داد، از امروز قبول نسخه‌های الکترونیکی را هم شروع کنید. همچنین در کنار فروش محصولات خدمات اضافی ارائه دهید. برای مثال در سایت داروخانه خود این شرایط را به اطلاع مشتریان برسانید که با ثبت سفارش به مبلغ بیش‌تر از (مقدار عدد دلخواه به تومان) می‌توانند از خدمات ارسال رایگان برخوردار شوند.

سخن پایانی

در این مقاله با 10 روش موثر برای افزایش فروش آنلاین یا آفلاین در داروخانه آشنا شدید. یادتان نرود همانطور که ساخت و فروش دارو تخصص خودش را می‌خواهد، تعیین بهترین استراتژی و اجرای آن برای افزایش فروش به‌صورت موثر را هم باید با کمک افراد متخصص انجام داد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد