گوناگون

ماجرای اختلاف دو وزارتخانه و ابقای پدر زن بذرپاش به عنوان مدیرعامل شرکت نفتکش

ماجرای اختلاف دو وزارتخانه و ابقای پدر زن بذرپاش به عنوان مدیرعامل شرکت نفتکش

باوجود توافق وزارت نفت و وزارت کار برای برکناری علیرضا علی احمدی (پدر زن مهرداد بذرپاش) از مدیریت شرکت ملی نفتکش، اما روند انتخاب جایگزین تا به امروز، احمدی را در مسند خود حفظ کرده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از میز نفت، علی احمدی، پدر زن بذرپاش ، مدیرعامل فعلی شرکت ملی نفتکش سال گذشته پس از بالا گرفتن اختلاف جواد اوجی (وزیر سابق نفت) و صولت مرتضوی (وزیر سابق کار) جایگزین حسین شیوا در این شرکت شد.

در آن دوره، اوجی بر حفظ شیوا تأکید داشت و مرتضوی به‌عنوان متولی وزارتخانه‌ای که سهامدار اصلی نفتکش بود، بر موضع خود برای انتصاب علی احمدی اصرار می‌کرد.

درنهایت، علی احمدی در تاریخ 18 آبان 1402 بدون هیچ تجربه دریایی و نفتی، مدیرعامل نفتکش شد. او طی یک سال گذشته عملکرد فاجعه‌بار و البته پرحاشیه‌ای به بار آورد به‌طوری‌که گزارش‌های عجیبی از این شرکت به دست مقامات ارشد کشور ر سیده است.

بازرسی و حراست، به‌شدت به دنبال تشکیل پرونده و ارسال آن به محاکم قضایی است اما در این مسیر، اختلافاتی میان وزارت نفت و وزارت کار، روند تحقق هدف مهم دو وزارتخانه را کند کرده است.

وزارت نفت که به دنبال بازگرداندن سهام اصلی نفتکش به خود است، فعلاً با وزارت کار در حال رایزنی است و بر همین اساس، هنوز تصمیمی برای برکناری علی احمدی صورت نگرفته است.

ماحصل این اختلاف و تعیین مدیرعامل جدید، ادامه مدیریت علی احمدی است که ممکن است طی هفته‌های آینده، خسارت سنگین‌تری به کشور وارد کند.

برخی افراد مؤثر دراین‌باره، به دو وزارتخانه پیشنهاد داده‌اند تا زمان انتخاب مدیرعامل، علی احمدی برکنار شده و با انتصاب سرپرستی فنی، کارها فعلاً توسط او انجام شود اما این پیشنهاد، فعلاً مورد اجماع طرفین قرار نگرفته است.

گفتنی است، علی احمدی پدر همسر مهرداد بذرپاش وزیر سابق راه و شهرسازی و از چهره های تند اصولگرایی است.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد