گوناگون

سقوط آزاد طلای جهانی ادامه دارد

سقوط آزاد طلای جهانی ادامه دارد

پارسینه: فلز زرد این روزها دچار نوسانات کم سابقه ای شده و قیمت امروز طلا در دو سال اخیر بی سابقه بوده طوری که طلا در بازارهای ...

پارسینه - گروه اقتصادی: فلز زرد این روزها دچار نوسانات کم سابقه ای شده و قیمت امروزش در دو سال اخیر بی سابقه بوده طوری که طلا در بازارهای جهانی بیش از 40 دلار ارزان تر شد.

هنوز موج پیش آمده از فروش منابع طلای قبرس و بالا رفتن ارز دلار در بازارهای جهانی دامان بازار طلا را رها نکرده و این فلز گرانبها هر روز از درخشش کمتر می شود. طوری که می توان روند کاهش قیمت طلا را یک سقوط آزاد دانست. آن هم در زمانی که هیچ کسی پیش بینی این وضعیت عجیب را نمی کرد و حرف رسیدن انس طلا به 1900 دلار بود حالا انس به 1400 کاهش پیدا کرده و تمام پیش بینی ها نشان از ادامه این روند نزولی است.


هر چند هنوز بازارهای داخلی به طور کامل این شوک را نپذیرفته و پیش بینی می شود در روزهای آینده همراهی بیشتری با بازارهای جهانی بکند اما باز هم طلا در ایران نیز ارزان تر شده است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار ظهر امروز به 127 هزار تومان رسید و دائم در حال نوسان است. سکه بهار آزادی هم با 20 هزار تومان کاهش به 1,290,000 تومان و سکه امامی هم با 19 هزار تومان کاهش به 1,336,000 تومان رسیده است.

پیش بینی ها نشان از ادامه این روند کاهشی در بازارها است و به گفته محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با ادامه روند کاهش قیمت جهانی طلا در روز جاری، قطعا بازار داخلی نیز از بازار جهانی تاثیر خواهد پذیرفت.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد