گوناگون

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد+ جزئیات

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد+ جزئیات

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی از آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد.

اولیانوف همچنین اعلام کرد که بیانیه افتتاحیه رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست ژوئن شورای حکام قرائت شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیشتر در اطلاعیه‌ای درباره برگزاری جلسه امروز اعلام کرده بود که جلسه امروز ۳ ژوئن(۱۴ خرداد)، ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی آغاز می‌شود و تا ۷ ژوئن(۱۸ خرداد) ادامه خواهد داشت.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز قرار است، امروز،  پس از جلسه و ساعت ۱۳ به وقت محلی کنفرانسی خبری برگزار کند.

طبق این اطلاعیه، موضوعاتی از جمله درخواست‌ها برای عضویت در آژانس، گزارش سالانه ۲۰۲۳، گزارش همکاری فنی ۲۰۲۳، راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، گزارش ۲۰۲۳ اجرای توافق پادمانی، اجرای توافق پادمانی در جمهوری دموکراتیک خلق کره، اجرای توافق ان‌پی‌تی در جمهوری عربی سوریه، توافق ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران، ایمنی هسته‌ای، ایمنی و حفاظت در اوکراین، انتقال مواد هسته‌ای در چارچوب توافق آکوس(AUJUS) و تعهدات پادمانی مرتبط با آن ذیل ان‌پی‌تی، احیای برابری مطلق کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دستور کار این نشست قرار دارد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار