گوناگون

نتانیاهو خواهان تعهد کتبی آمریکا برای از سرگیری جنگ در غزه است


نتانیاهو خواهان تعهد کتبی آمریکا برای از سرگیری جنگ در غزه است

در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان با ایجاد شروط جدید در توافق تبادل اسرا و آتش‌بس با حماس در غزه کارشکنی می‌کند، یک منبع سیاسی گفت که نتانیاهو همچنان خواهان از سرگیری جنگ در غزه بعد از اجرای مرحله نخست توافق آتش‌بس با حماس است و می‌خواهد آمریکا تعهد مکتوبی را در این زمینه ارائه دهد.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، منابع سیاسی اعلام کردند نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر از سرگیری جنگ بعد از اجرای مرحله نخست توافق آتش‌بس با حماس در غزه تأکید دارد و خواهان تعهد مکتوب آمریکا در این زمینه است.

در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان با ایجاد شروط جدید در توافق تبادل اسرا و آتش‌بس با حماس در غزه کارشکنی می‌کند، یک منبع سیاسی به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت که نتانیاهو همچنان خواهان از سرگیری جنگ در غزه بعد از اجرای مرحله نخست توافق آتش‌بس با حماس است و می‌خواهد آمریکا تعهد مکتوبی را در این زمینه ارائه دهد.

نتانیاهو بر لزوم ابقای نیروهای رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی غزه در گذرگاه فیلادلفیا و تفتیش فلسطینی‌هایی که از مناطق جنوبی به منازلشان در شمال بازمی‌گردند، تأکید دارد و اخیرا این خواسته‌ها را به مذاکرات توافق آتش‌بس اضافه کرده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان صهیونیست اعلام کرد، اختلافات درباره محور فیلادلفیا را می‌توان حل کرد و صهیونیست‌ها از پیشنهاد آمریکا حمایت می‌کنند.

در این راستا کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع جزئیات پیشنهاد آمریکا برای تبادل اسرا را فاش کرد.

در گزارش این کانال آمده است: پیشنهاد آمریکا تعداد و اسامی اسرایی را که در مرحله نخست آزاد خواهند شد، مشخص کرده است. براساس این پیشنهاد ابتدا زنان و نظامیان زن و اسرای زنده آزاد می‌شوند. این پیشنهاد همچنین شامل لیست اسامی اسرای فلسطینی است که در ازای هر اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد.

این کانال افزود: لیست اسرای فلسطینی شامل ۴۷ اسیر است که طی معامله «شلیط» در سال ۲۰۱۱ آزاد و مجددا بازداشت شدند. این پیشنهاد تمام خواسته‌های اسرائیل را بجز حل اختلافات درباره محورهای فیلادلفیا و نتزاریم برآورده کرده است.

تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی روز شنبه نتانیاهو را در جریان وضعیت مذاکرات انجام شده در دوحه قرار داد. این تیم «خوش‌بینی محتاطانه‌» ای را در مورد امکان پیشرفت در توافق، مطابق با پیشنهاد به‌روز شده آمریکا بر اساس چارچوب ۲۷ مه ابراز کرد.

نمایندگان آمریکا، قطر، مصر و تل‌آویو روز پنجشنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه وارد دوحه شدند.

حماس از حضور در این نشست خودداری کرد و دلیل آن‌عدم اعلام جزئیات در مورد شرایط آتش بس بود.

پس از این مذاکرات، آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که میانجی‌هایشان بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و اصولی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه مطرح کرد، پیشنهادی را در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا به دو طرف ارائه کرده‌اند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار