گوناگون

واکاوی رسانه‌های صهیونیستی از چگونگی انتقام ایران/ شمارش معکوس برای تل‌آویو آغاز شد

واکاوی رسانه‌های صهیونیستی از چگونگی انتقام ایران/ شمارش معکوس برای تل‌آویو آغاز شد

رسانه‌های عبری که در روزهای نخست ترور هنیه برای تعیین زمان واکنش ایران با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند، حالا به دنبال تحلیل چگونگی این واکنش هستند.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرآنلاین، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران در مرداد ماه امسال، تهران اعلام کرده که انتقام این واقعه را از باعث و بانی آن یعنی اسراییلی‌ها خواهد گرفت. در روزهای نخست پس از ترور، به‌نظر می‌رسید که رسانه‌های عبری در پیشبینی زمان وقوع واکنش از سوی ایران با یکدیگر رقابت می‌کردند. با گذشت چند روز، جای پیشبینی را تحلیل‌هایی در مورد وقوع حمله و زمان آن و محلی که ایران ممکن است حمله خود را از آنجا آغاز کند گرفت.

روزنامه صهیونیستی معاریو روز ۱۴ مرداد خبر داد رژیم اسرائیل از ترس حمله گسترده ایران در آماده‌باش کامل است و برآورد صهیونیست‌ها این است که ایران خطوط برق، خطوط ارتباطی و مخابراتی را هدف قرار دهد. این روزنامه افزود: از ترس حمله ایران، سوخت و ژنراتورهای تولید برق به بیمارستان‌های بزرگ رژیم اسرائیل ارسال شده و پارکینگ‌های بزرگ خودرو تخلیه شده است تا از آنها به عنوان بیمارستان استفاده شود. همزمان با شدت گرفتن موج نگرانی‌ها در تل‌آویو، انتقادات داخلی از اقدامات هزینه‌ساز «نتانیاهو» هم شدت گرفته است. در همین زمینه «بنی موریس» تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه «هاآرتص» به انتقاد شدید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عملکرد او پرداخت و نوشت: نمی‌دانم بنیامین نتانیاهو حقیرترین مرد در تاریخ رژیم اسرائیل است یا خیر، اما شکی نیست که او فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین رهبر اسرائیل در طول تاریخ است و تاریخ این‌گونه او را قضاوت خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، روز ۱۵ مرداد نوشت: اسرائیل در خصوص زمان واکنش ایران اطمینان ندارد و آمادگی برای حمله فوری‌ای که ممکن است در هر لحظه انجام شود در دست اجراست. تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که برآوردها در سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که در واکنش احتمالی ایران، تمرکز روی اهداف نظامی خواهد بود و این واکنش از عملیات «وعده صادق» شدیدتر خواهد بود.

واکاوی رسانه‌های صهیونیستی از زمان انتقام ایران/ شمارش معکوس برای تل‌آویو آغاز شد

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار