گوناگون

منهدم شدن پهپاد «نسل ششم»+ تصاویر

منهدم شدن پهپاد «نسل ششم»+ تصاویر

یک پهپاد نادر، شاید نمونه اولیه، Sukhoi S-70 Okhotnik-B (Hunter-B) ساخت روسیه بر فراز اوکراین سرنگون شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از روزیاتو، گزارش های اولیه حاکی از آن است که ممکن است این یک حادثه ناشی از آتش خودی بوده و پهپاد غول پیکر روسی توسط هواپیماهای خود این کشور هدف قرار گرفته است. گفتنی است، تا زمان نگارش این مقاله، رد کردن احتمال سرنگونی این پهپاد پهن پیکر روس از سوی اوکراین دشوار است.

ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که موشک هایی به سمت یک پهپاد عظیم S-70 Okhotnik-B ساخت سوخوی شلیک شده و آن را در آسمان منهدم می کنند. این پهپاد سپس در قلمرو تحت کنترل اوکراین سقوط می کند و پس از آن بود که تصاویر بیشتری از تکه های این پهپاد سرنگون شده در فضای مجازی منتشر شد. هر دو منابع اوکراینی و روسی این حادثه را تایید کرده اند. روسیه احتمالاً این پهپادها را در تعداد بسیار کم در اختیار دارد. در ژانویه ۲۰۲۴ گزارش شد که تولید انبوه این پهپاد از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

در یکی از پست‌های رسمی ارتش روسیه آمده است: «همه هواپیماها و خدمه ما در خانه هستند. زنده، سالم و ایمن. خب، این واقعیت که ما یک پهپاد کمتر داریم، اتفاق می افتد. آزمایش برای همین است.»

پهپاد «نسل ششم» منهدم شد

سقوط این پهپاد در منطقه کنستانتینیوکا در جبهه دونستک رخ داد. همچنین گزارش های اولیه مبنی بر اینکه این پهپاد عظیم الجثه ممکن است از مسیر منحرف شده باشد وجود دارد. علاوه بر این، مشخص نیست که این پهپاد در اوکراین چه می‌کرده است.

نشنال اینترست قبلاً در ژوئیه ۲۰۲۴ درباره Su-70 نوشته بود: «انتظار می‌رود S-70 Okhotnik سلاح‌های مختلفی از جمله بمب‌های کالیبر ۲۵۰ و ۵۰۰، بمب‌های هدایت‌شونده و غیر هدایت شونده تا وزن ۱,۰۰۰ کیلوگرم، بمب‌های هدایت شونده مانند بمب خوشه‌ای Drel که برای Su-57 ساخته شده و همچنین موشک‌های هوا به سطح و هوا به هوا حمل کند. همچنین این پهپاد می‌تواند با استفاده از حسگرهای پیشرفته‌اش اهدافی را برای هواپیماهای دیگر تعیین کند».

مشخص نیست که این پهپاد بزرگ روسی در نهایت تا چه حد از این انتظارات را برآورده خواهد کرد.

پهپاد «نسل ششم» منهدم شد

پهپاد S-70 یک هواپیمای جنگی بدون سرنشین به شدت پنهانکار روسی است و به عنوان بخشی از پروژه گسترده تر جت جنگنده نسل ششم روسیه در حال توسعه می باشد. گمان می رود که این پهپاد برای انجام عملیات تحت کنترل جت های جنگنده Su-57Felon در نظر گرفته شده باشد. نسخه قابل مقایسه نیروی هوایی ایالات متحده می تواند برنامه Skyborg یا برنامه هواپیمای رزمی مشارکتی باشد که در آن هواپیماهای بدون سرنشین وفادار مکمل جنگنده های سرنشین دار هستند.

«اوخوتنیک دارای ردپای راداری کم، طرح آیرودینامیکی بال پرنده و وزن برخاست ۲۰ تن است. این پهپاد از مواد کامپوزیتی و پوششی برای جذب رادار ساخته شده است. این پهپاد دارای پیشرفته ترین تجهیزات شناسایی است».

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد