گوناگون

خرید نهال از جهاد کشاورزی ارومیه [آشنایی با بزرگترین نهالستان کشور]

خرید نهال از جهاد کشاورزی ارومیه [آشنایی با بزرگترین نهالستان کشور]

کلان شهر بزرگ ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی در همجواری دریاچه ارومیه، منطقه‌ای کوهستانی بسیار سرسبز است که به بهشت باغات ایران نیز معروف است.

تعدد و سودآوری باغات میوه در این بخش بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خرید نهال از جهاد کشاورزی ارومیه یا مراکز مورد تایید ان ترغیب می‌کند. تا بتوانند با در اختیار داشتن نهال‌های مطمئن و بدون بیماری و پربار سهمی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه طبیعی، آبی و خاکی این بخش داشته باشند.

 

 

Picture3

 

 ارومیه در دشتی محصور با کوه‌های متعدد واقع شده و از بهترین منابع خاکی و آبی برخوردار است. به همین دلیل از دیرباز محصولات باغی این شهر در کل کشور زبانزد بوده است و امروزه نیز ۳۰ درصد از محصول سیب کشور را این شهر تامین می‌کند.

یکی از عوامل موفقیت باغات این بخش حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از باغداران و عرضه نهال‌های سالم و شناسنامه‌دار به آنها است . مجموعه برتر نهال از جمله نهالستان ‌های مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی در شهر میانداب است که سهم فوق العاده‌ای در توسعه باغات و ارتقای عملکرد آنها با نهال‌های پربار و با کیفیت تولیدی خود داشته است. باغداران شهر ارومیه می‌توانند به این مجموعه مورد تایید جهاد مراجعه کرده و بهترین نهال‌ها با ضمانت دوساله کیفیت و باردهی دریافت کنند.

شرایط اقلیمی ارومیه

 برای اینکه از وضعیت باغداری در بهشت باغات ایران آگاه شویم باید نسبت به شرایط اقلیمی ارومیه و موقعیت جغرافیایی آن اطلاعاتی دقیق کسب کنیم. این کلان شهر بزرگ مرکز استان آذربایجان غربی در منطقه‌ای کوهستانی و برفگیر در شمال غربی  کشور در دشتی به ارتفاع ۱۳۳۴ متر است که با کوه‌های جهودها، سیر قیز، قلعه کوه، چهل مر شهیدان، علی پنجه سی، کوه علی ایمان و کوه ماه احاطه شده است.

 به طور کلی شهری مابین دریاچه ارومیه و کوهستان است که تحت تاثیر کوه‌های برفگیر پیرامون خود از روان آب‌های حاصل از ذوب برف‌ها برخوردار بوده  و با کمینه دمایی منفی ۲۰ درجه و بیشینه دمایی ۳۴ درجه و میانگین بارشی ۳۵۰  میلی‌متر در سال می‌توان با کاشت نهال‌های مطابق با اقلیم انواع محصولات سردرختی، خشکبار، دانه‌دار و هسته دار را با تولید انبوه برداشت کرد.

شناخت انواع نهال میوه در ارومیه

به طور کلی شهرستان ارومیه با باغات متعدد خود به باغ شهر بهشت گونه ایران معروف است و انواع نهال میوه در ارومیه با توجه به منابع طبیعی وافر و شرایط آب و هوایی مطلوب مورد کشت قرار گرفته و باردهی موفقیت آمیزی دارند. شهر ارومیه به تنهایی دارای ۵۱ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی باغی است که ارقام زیر مهمترین آنهاست.

  • نهال سیب با ۲۷ هزار هکتار و ارقامی مثل سیب زرد و قرمز لبنانی
  • نهال انگور با   ۲۰ هزار هکتار
  •  هلو
  •  شلیل
  •  آلبالو
  •  شفتالو
  • توت
  •  زردآلو
  •  گوجه سبز
  •  گیلاس
  • آلو
  •  بادام
  •  پسته

 

بهترین نهالستان ارومیه چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به کوهستانی بودن اقلیم شهر ارومیه و همچنین استان آذربایجان غربی باغداری پررونق و تعدد بهره‌برداران بالا بوده، لذا تقاضا برای خرید نهال نیز بیشتر است. شناخت بهترین نهالستان ارومیه در میان تعدد مراکز نهال فروشی کار بسیار سختی است. در صورت عدم موفقیت در خرید نهال از جهاد کشاورزی ارومیه چه نهالستان‌هایی می‌توانند بهترین مرجع برای دریافت نهال باشند؟  شاخصه‌های برتری نهالستان‌ها که می‌تواند موجب افزایش فروش و رضایت مشتریان آنها شود موارد زیر است.

 

 

Picture4

 

  • محل نهالستان در منطقه‌ای مستعد و مناسب از نظر آب و هوا قرار گرفته تا نهال‌ها در خاکی غنی، عاری از آفات و بسیار ارگانیک رشد خوبی داشته باشند.
  • نهالستان برای شروع فعالیت مجوزها لازم را از جهاد کشاورزی دریافت کرده و در خصوص فعالیت استاندارد و اصولی تاییدیه‌های لازم را نیز دریافت کند
  • تولیدات آن محدود به نهال‌های بومی و خاص نبوده و با تنوع ارقام بتواند طیف وسیع از نیاز باغداران را مرتفع سازد.
  • نهال‌ها دارای شناسنامه بوده، نام تولید کننده، سال تولد، رقم پیوندک و پایه و میزان باردهی خصوصیات آن مشخص باشد
  •  ارقام به دست متخصصین تکثیر و تولید شده و دارای گواهی عاری از آفات و قرنطینه استانی باشند.
  • در نتیجه بدون سوء استفاده از اعتبار و شهرت قیمت متعادل را برای نهال‌ها با توجه به سن و رقم آن در نظر بگیرد.

 

بهترین نهال  برای کاشت در ارومیه

هم در سطح استانی و هم در خود شهر ارومیه نهال‌های سیب با اشغال ۵۰ درصد از اراضی باغی توانسته‌اند به عنوان بهترین نهال برای کاشت در ارومیه شناخته شوند. مجموعه کل باغات ارومیه به مقدار بیش از ۱۱۰ هزار هکتار است که ۶۵ هزار هکتار متعلق به باغات سیب است.  از باغات شهر ارومیه نیز حدود ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت نهال‌های سیب است.

 اما به طور کلی از نظر واحد زیر سطح کشت نهال‌های سیب، انگور، گردو، هلو و شلیل از مهم‌ترین نهال‌های مورد کشت هستند. رقم‌های مقاوم به سرمای بهاره و یخبندان و همچنین سازگار در مناطق کوهستانی ارومیه می‌توانند  با مقاومت بالا بیشترین محصول آوری با کیفیت و بازارپسند را ارائه ‌دهند. البته شایان ذکر است که تامین نیازهای نهال، کاشت رقم مناسب و مقاوم به عوامل نامساعد محیطی و نحوه رسیدگی باغدار می‌تواند در باردهی و محبوبیت نهال دخیل باشد.

 

 

Picture5

 

عوامل دخیل در قیمت نهال در ارومیه

پارامترهایی که باعث شده قیمت نهال در ارومیه متفاوت باشد روی کار آمدن نهالستان‌های متعدد و متفاوت بودن شیوه‌های پرورشی نهال در این مراکز است. مسلماً تعدد نهالستان‌ها در این بخش باعث به وجود آمدن فضای رقابتی بین مراکز و مجموعه‌های تولید نهال شده در نتیجه قیمت‌ها می‌تواند به نفع خریداران باشد. اما این قیمت‌ها تحت تاثیر موارد زیر نوساناتی را تجربه می‌کند که باید موقع خرید به آنها توجه داشته باشید.

  • سن نهال رابطه مستقیمی با قوت، ریشه زایی و مرغوبیت میوه و قیمت آن دارد، همچنین رقم نهال تعیین کننده نوع شکل، ظاهر و طعم متفاوت میوه خواهد بود.
  • تضمینی بودن سلامت، باردهی، مقاومت و عدم بیماری نهال
  •  نوع نهال میوه و میزان سازگاری آن در هر خطه
  •  هزینه‌های پرورشی جابجایی و نوسانات ارزی
  • مرکز خرید، نوع خرید، میزان خرید و نام تولید کننده

معتبرترین مرکز خرید نهال در ارومیه را بشناسید

 باغداران و کشاورزان شهر ارومیه از دانش فنی و باغبانی بالای برخورد دارند همیشه سعی می‌کنند معتبرترین مراکز خرید نهال در ارومیه را شناسایی کرده و در کنار خرید نهال از جهاد کشاورزی ارومیه گزینه‌های بیشتر و معتبرتری برای خرید در اختیار داشته باشند. برتر نهال مجموعه تخصصی در تولید انواع نهال‌های میوه و گردو است که به عنوان بزرگترین نهالستان کشور واقع در استان آذربایجان غربی و شهر میانداب بوده قرار دارد.

 لذا به دلیل حسن سابقه در نزد جهاد کشاورزی و خریداران سابق همیشه مورد توجه بوده و بسیاری از افراد به صورت تلفنی و اینترنتی رقم‌های مورد نیاز خود را از این نهالستان تامین می‌کنند. ناگفته نماند که سازمان جهاد کشاورزی این نهالستان را به عنوان نهالستان نمونه برگزیده و بسیاری از باغداران را برای خرید به آن ارجاع می‌دهد. در این مجموعه تخصصی شما می‌توانید با نهال های این مرکز خریدی شیرین و اقتصادی و مطمئن را تجربه کنید.

نتیجه‌گیری

بهشت باغات ایران یعنی شهر ارومیه از نظر آب و هوا و پتانسیل‌های کشاورزی خطه‌ای مستعد و مناسب برای باغداری است. خرید نهال از جهاد کشاورزی و مراکز معتبر می‌تواند کمک شایانی به احداث باغات زیبا، بارور و سالم کند.

جهت خرید نهال تماس بگیرید

09141832393

09144501003

09144501007

09144501008

09144501009

منبع: bartarnahal.ir

 

ارسال نظر

  • ارومیه قلب آذربایجان ❤

    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترکها
    یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین ترک

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد