گوناگون

همه چیز درباره تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

همه چیز درباره تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

در این مطلب به‌طورکامل بررسی می‌کنیم که میزان تمکن مالی لازم برای انواع مختلف ویزا توریستی کانادا در سال ۲۰۲۴ چقدر است.

ویزیتور ویزا که نوعی ویزای موقت است به افرادی که قصد سفر تفریحی به کانادا را دارند داده می‌شود. هنگام دریافت ویزا توریستی کانادا باید به مقامات مهاجرتی اثبات کنید که توانایی مالی برای تامین هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا را دارید. همچنین علاوه‌‌‌بر این موارد، تعداد افراد خانواده که قصد سفر به کانادا را دارند و رده سنی آن‌ها، در میزان تمکن مالی ویزای توریستی کانادا تاثیرگذار است. در این مطلب به‌طورکامل بررسی می‌کنیم که میزان تمکن مالی لازم برای انواع مختلف ویزا توریستی کانادا در سال ۲۰۲۴ چقدر است.

هزینه تمکن مالی ویزا ویزیتوری برای شهروندان ایرانی چقدر است؟

مقدار تمکن مالی ویزای توریستی کانادا در سال ۲۰۲۴، برای هر یک از شهروندان ایرانی به‌طورکلی حدود ۱۲ هزار دلار کانادایی است، اما نمی‌توان نسخه‌ای کلی پیچید؛ چراکه عوامل متعدد مهمی مانند تعداد افراد خانواده که قصد سفر به کانادا را دارند و مدت زمان اقامت، نقشی تعیین‌کننده در مقدار تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا دارد. همچنین پس از اثبات داشتن مبلغ تمکن، اکثر مسافرانی که با ویزا توریستی به کانادا آمده‌اند اجازه ماندن در خاک کانادا حداکثر به مدت ۶ ماه را دارند. به‌علاوه، درصورت نزدیک شدن به تاریخ انقضا ویزیتور ویزا باید برای تمدید ویزا اقدام کنید.

Picture2

تمکن مالی ویزا توریستی کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا به عوامل مختلفی ازجمله مدت زمان اقامت، هدف از بازدید، وضعیت مالی متقاضی، تعداد اشخاصی از خانواده که قصد سفر دارند و هزینه اقامت در کانادا بستگی دارد. ویزای توریستی کانادا شامل ۳ مدل ویزا سینگل، مولتیپل یا چندبار ورود و وسوپر ویزا (برای والدین) است که اعتبار آن برای ایرانیان معادل با اعتبار پاسپورت ایرانی ۵ ساله است. همچنین برای دریافت ویزا توریستی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • دارا بودن کارت سلامت
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • نداشتن محکومیت کیفری
  • ارائه دعوت‌نامه (درصورت وجود)
  • داشتن سابقه سفر به کانادا یا کشورهای حوزه شنگن
  • متقاعد کردن افسر مهاجرتی که در کشور مبدا وابستگی خانوادگی دارید؛ به عنوان مثال فرزند، همسر در کشور مبدا هستند.
  • قانع کردن افسر به اینکه در کشور مبدا وابستگی مالی و ملکی دارید و به کشورتان بازمی‌گردید؛ به‌عنوان مثال اثبات اینکه در کشور مبدا شاغل بوده و خانه دارید.
  • داشتن تمکن مالی لازم برای ویزای توریستی کانادا
  • اطلاعات برنامه سفرتان را به‌صورت دقیق و شفاف ارائه دهید؛ این موارد شامل رزرو هتل، مکان‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را داشته و دعوت‌نامه است.

اگر برای شما هم سوال شده که تراول هیستوری چیست باید بگوییم، درواقع علاوه‌بر اثبات تمکن مالی، مواردی مانند داشتن سابقه سفر به کانادا یا کشورهای حوزه شنگن، شانس دریافت ویزای توریستی را بالا می‌برد.

Picture3

روش اثبات تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

یکی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای توریستی کانادا ارائه نامه تمکن مالی است؛ درواقع با نشان دادن تمکن مالی به افسر مهاجرتی اثبات می‌کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های اقامت موقت، رزرو هتل، خورد و خوراک و حمل‌ونقل را در خاک کانادا دارید. همچنین مدارکی که برای اثبات تمکن مالی لازم دارید شامل موارد زیر است:

  • اصل صورتحساب‌های بانکی‌ یا دفتر سپرده متقاضی و همسرتان (درصورت تاهل) طی ۶ ماه گذشته
  • ارائه نامه استخدام متقاضی و همسر (درصورت تاهل) که باید شامل نام کارفرما، موقعیت شغلی متقاضی، تاریخ شروع به کار و میزان درآمد سالانه او باشد.
  • ارائه شواهد میزان درآمد میزبان یا عضو خانواده‌ای که در کانادا قصد ماندن پیش او را دارید؛ مانند نامه‌ایی از کارفرما که درآمد سال گذشته فرد در کانادا، موقعیت، تاریخ شروع کار را نشان دهد.
  • مشخص کردن تعداد افرادی که در خاک کانادا تامین هزینه‌های مالی میزبان به عهده آن‌ها است؛ چراکه باید افسر مهاجرتی متقاعد شود که میزبان علاوه‌بر تامین هزینه‌های افراد خانواده‌ش در کانادا، توانایی حمایت مالی را در طی چند ماه از شما دارد.

علاوه‌بر همه موارد بالا برای اثبات تمکن مالی، داشتن مواردی مثل دعوت نامه کانادا و سابقه سفر به آن‌جا شانس شما را برای دریافت ویزا توریستی کانادا بالا می‌برد. همچنین، درصورت دریافت ویزای توریستی کانادا باید هنگام ورود به خاک کانادا گواهی تمکن مالی را به افسر مرزی فرودگاه نشان دهید؛ چراکه در غیر‌ این‌ صورت شامل جریمه نقدی یا حتی زندان خواهید شد.

دریافت مشاوره؛ امن‌ترین راه برای تعیین میزان تمکن مالی متناسب با شرایط شما

مدت اقامت و تعداد افرادی از خانواده که قصد سفر توریستی به کانادا را دارند، نقشی تعیین‌کننده در میزان تمکن مالی برای ویزا ویزیتوری دارد. همچنین علاوه‌بر ارائه مدارکی مانند اصل صورتحساب‌های بانکی و نامه از کارفرما برای اثبات تمکن مالی، باید مدارک دیگری نیز به‌منظور دریافت ویزای توریستی برای نشان دادن به افسر مهاجرتی داشته باشید. به‌علاوه، مطمئن‌ترین راه برای دریافت ویزای توریستی کانادا و تعیین هزینه تمکن مالی برای ویزیتور ویزا، مشاوره گرفتن از موسسه‌های مهاجرتی معتبری مانند ویزاموندیال است.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد