گوناگون

«باغ ملکوت» با وجود سریال‌های رمضانی مخاطبش را دارد

پارسینه: تهیه‌کننده ویژه برنامه‌ی رمضانی شبکه چهار «باغ ملکوت» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چقدر امید دارد برنامه‌اش در میان سریال‌های ماه رمضانی و ویژه برنامه‌ی «ماه عسل» دیده شود؟ گفت: شاید کسانی که به دنبال یک فضای سرگرم‌کننده هستند شبکه چهار را انتخاب نکنند، اما کسانی که دنبال مطالب عمیق‌تر هستند و به ویژه اگر به ادبیات عرفانی هم علاقه داشته باشند، بیننده‌ی «باغ ملکوت» خواهند شد و به نظرم ما مخاطب خودمان را خواهیم داشت.

محمد رحیمی بیان کرد: با توجه به رویکرد شبکه چهار و رویکرد محتوایی مخاطب شبکه، بیشتر مخاطبان فرهیخته و با سطح سوادی دیپلم به بالا و دانشگاهی مدنظر است، اما ما با رویکردی که در برنامه‌مان داریم سعی کردیم مخاطب عام را هم پوشش دهیم.

او با اشاره به اینکه اجرای «باغ ملکوت» بر عهده «مریم مه‌نگار» و «رشید کاکاوند» است، بیان کرد: مجریان به نوعی ویترین کار هستند و ماحصل تجربیاتشان در برنامه بسیار مهم است و می‌توانند در جذب مخاطب و ارائه بهتر مطالب و همچنین نتیجه‌گیری از برنامه، کمک کنند.

این تهیه‌کننده در پاسخ بر اینکه چقدر برای جذابیت‌های بصری و محتوایی «باغ ملکوت» تلاش کرده‌اند؟ خاطرنشان کرد: جنبه‌های بصری را با توجه به بضاعتمان مدنظر قرار داده‌ایم و از نظر محتوایی هم چون چند سالی بود که به بحث معنای زندگی می‌پرداختیم امسال رویکردمان را به سمت دوگانه‌هایی که مردم در طول زندگی‌شان با آنها درگیرند بردیم.

وی ادامه داد: با توجه به مخاطب شبکه چهار و سیاست این شبکه، سعی کردیم به لایه‌های عمیق‌تر زندگی بپردازیم. شاید «باغ ملکوت» صرفا یک جنگ شبانه افطار یا قبل از افطار نباشد، اما ما سعی کردیم از نظر محتوایی به گونه‌ای عمل کنیم که بیننده فرهیخته‌ی شبکه چهار را درگیر خودش کند.

رحیمی ضمن بیان اینکه اکنون در مراحل پایانی تولید هستند، عنوان کرد: سعی کردیم برنامه از حکایات و تمثیل غنی باشد.

ویژه برنامه رمضانی شبکه چهار با عنوان «باغ ملکوت» یک برنامه‌ی ترکیبی است که هر شب ساعت 22 به روی آنتن می‌رود.

این برنامه به لحاظ محتوایی به دو گانه‌های فلسفی‌، وجودی‌، اخلاقی و معنوی نظیر خشم و مهر‌، عشق و نفرت،‌ دروغ و راستی و ... می‌پردازد.

«باغ ملکوت» همچنین شامل آیتم‌های ادعیه‌، نیایش‌ها ‌، شعر خوانی‌، موسیقی و ... است.

به گفته‌ی تهیه‌کننده‌ی این ویژه برنامه بخش متفاوت «باغ ملکوت» نیز آیتم‌های «تماشاخانه» و «نگاه» است که «تماشاخانه» در واقع یک عکسنامه است و در آیتم «نگاه» نیز برداشت‌هایی از فیلم‌های خارجی و ایرانی مطرح می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد