گوناگون

پایان کلاهبرداری پیامکی ۱۴ زندانی

پارسینه: 14 زندانی در پشت میله‌های آهنین به هدایت کلاهبرداری‌های پیامکی پرداخته و از 150 زن و مرد دزدی کردند.

رئيس پليس آگاهي خراسان‌رضوي در تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت گروهی از زنان و مردان مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب بانکي‌شان در پي دريافت پيامك‌هاي دروغين و كلاهبرداري با شگردهاي مختلف از جمله برنده شدن در قرعه‌كشي، تيمي از کارآگاهان تحقيقات خود را براي شناسايي عاملان كلاهبرداري آغاز کردند.

سرهنگ حسين بيدمشكي افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي با احضار تعدادي از مالباختگان و تحقيقات از آنان دريافتند اعضای باند با حيله‌گري و ارسال پيامك‌ با متن‌های برنده شدن در قرعه‌كشي همراه اول، واريز هداياي نقدي به حساب و هزينه آزمايشات، افراد مالباخته را به سمت دستگاه‌هاي عابربانك كشانده و اقدام به تخليه موجودي حساب افراد به روش‌هاي گوناگون از جمله تغيير زبان منوي دستگاه‌هاي عابربانك از فارسي به انگليسي مي‌كنند.

وي ادامه داد: با دريافت اين اطلاعات تيمي از ماموران عمليات ويژه و اداره جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تحقيقات خود را برای شناسايي افراد كلاهبردار شروع کردند که پس از تحقيقات گسترده ميداني با استفاده از روش‌هاي نوين پليسي، مردی را در يكي از زندان‌هاي استان البرز شناسايي کرده و با هماهنگي مقام قضايي بازجویي‌هاي خود از اين فرد را شروع كردند.

وي افزود: در بازجويي‌های به عمل آمده، متهم با مشاهده دلايل و ادله محكم پليسي مبني بر تخليه حساب‌هاي مالباختگان لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابي با همكاري 13 نفر از هم‌بندي‌هاي خود در زندان با استفاده از تلفن همراه اقرار كرد كه در اين باره همدستان وی نيز شناسايي شدند.

سرهنگ بيدمشكي اظهار داشت:‌ روند رسيدگي به پرونده نشان داد متهمان تاكنون 5 ميليارد ريال از تعداد بيش از 150 نفر به‌ صورت پيامكي كلاهبرداري كرده‌اند كه همه مالباخته‌ها شناسايي و باتسليم دادخواستي شكايات خود را مطرح كرده‌اند.

منبع: وطن امروز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد