گوناگون

کاهش تغییر کاربری زمین

پارسینه: نظام پولی و بانکی ما چالش‌ها و آسیب‌های بسیاری دارد و بی‌انضباطی‌های زیادی تاکنون رخ داده که باید ساماندهی شود.

به گزارش پارسینه؛ وزیر دادگستری تاکید کرد: نظام پولی و بانکی ما از چالش‌ها و آسیب‌های بسیاری رنج می‌برد و بی‌انضباطی‌های زیادی تاکنون رخ داده که باید ساماندهی شود.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر رییس قوه قضاییه به لرستان در جمع خبرنگاران٬ در مورد تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی گفت: در دولت جدید تغییر کاربری زمین به حداقل رسیده و تا کوچک‌ترین اطلاعی به ما رسیده٬ سریعا برخورد کردیم٬ اکنون نیز به محض دریافت اطلاعات درنگ نمی‌کنیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: همه روسای دادگستری استان‌ها، مسوولان بازرسی و روسای ادارات جهاد کشاورزی با دقت در حال رصد هستند تا در زمینی تغییر کاربری داده نشده و منابع طبیعی نیز تصرف نشود.

وی درباره تشکیل دادسرای تخصصی محیط زیست٬ اظهار کرد: قرار نیست برای این مساله دادسرای تخصصی تشکیل دهیم. لایحه حفاظت از محیط زیست در حال آماده شده و ما نیز قوانین را برای برخورد و مجازات‌ها و نیز روش دادرسی و پیگیری حقوقی را تغییر خواهیم داد.

پورمحمدی افزود: امیدوارم کاری که برای محیط زیست در دولت در حال انجام است، نظام رسیدگی ما را تغییر مبنایی دهد.

وی در ارتباط با بحث معوقات بانکی گفت: ‌ بخشی از معوقات برای سازمان‌های دولتی و بخش دیگر مربوط به کشاورزان و مبتلایان به حوادث طبیعی است.

وی با بیان اینکه برخی از معوقات بانکی مربوط به بخش تولید است٬ گفت: در بخش تولید٬ کمی سوء استفاده شده که باید آن را از معوقه صنعتگران و تولیدگرانی که ناخواسته نتوانستند آن را پرداخت کنند٬ از هم تفکیک کرد.

پورمحمدی ادامه داد: اکنون بانک مرکزی و بانک‌های عامل به طور جدی ساماندهی می‌کنند٬ تا وامی که بدون پشتوانه و ضمانت باشد را پرداخت نکند. به طور جدی این مساله را پیگیری می‌کنیم که معوقات تا حد ممکن بازگردانده شود.

وزیر دادگستری تاکید کرد: نظام پولی و بانکی ما چالش‌ها و آسیب‌های بسیاری دارد و بی‌انضباطی‌های زیادی تاکنون رخ داده که باید ساماندهی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد