گوناگون

وقوع ۲۱۴ زلزله از ابتدای سال

پارسینه: استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران، خواستار راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل حوادث و ایستگاه پیش آگاهی کشاورزی شد.

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در حالی برگزار شد که استان، میزبان رئیس پژوهشکده زلزله شناسی کشور، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور بود .

استاندار خراسان شمالی در این جلسه اظهارداشت: یکی از ضرورت های این استان با توجه به اینکه جزو استان های زلزله خیز کشور محسوب می شود؛ راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل حوادث و تامین اعتبار برای این مرکز است .

صالحی خطاب به مسئولان کشوری حاضر در جلسه خواستار تامین اعتبار 3.5 میلیارد تومانی برای ایجاد مرکز کنترل حوادث شد و ادامه داد: علاوه بر ایجاد این مرکز، رسانه ها نیز به خصوص صداوسیما می تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی زلزله در اذهان عمومی مردم داشته باشد .

وی همچنین بر موضوع فرهنگ سازی بیمه حوادث، زلزله، رعایت اصول فنی و تهیه مقدمات لازم بر ایجاد شبکه لرزه نگاری تاکید کرد .

وی از سازمان مدیریت بحران کشور خواست، برای کمک به باغداران این استان و کاهش خسارات ناشی از شیوع آفت سفیدک انگور نگاه مثبت داشته باشند .

صالحی تصریح کرد: بیمه فراگیر باغداران باید مورد توجه و فرهنگ سازی قرار گیرد تا بتوانیم به میانگین متوسط کشوری دست یابیم و از سوی دیگر غرامت و استمهال بدهی باغداران توسط صندوق بیمه کشاورزی نیز تامین شود و برنامه ای برای ارایه تسهیلات کم بهره به باغداران نیز پیش بینی شود .

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران استان در اسرع وقت گزارشی از اقدامات انجام شده برای بیمه ساختمان های دولتی تهیه و ارائه کند .

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اولویت ما فرهنگ سازی، ترویج، پیشگیری و پشتیبانی است، افزود: با تمام این عوامل می توانیم شاهد افزایش مشارکت مردم در زمان بروز حادثه باشیم .

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی هم در این جلسه با بیان این که این استان سال گذشته رتبه نخست کشور از نظر وقوع سیلاب را به خود اختصاص داد، گفت: این استان امسال هم رکورد دار رخداد زمین لرزه هم به لحاظ فراوانی و هم به لحاظ بزرگی بوده است و از ابتدای سال تا ابتدای مرداد در مجموع 214 زلزله به ثبت رسیده که 15 فقره از آن ها بیشتر از سه ریشتر شدت داشت و بزرگی یک فقره هم 5 ریشتر بود .

حسین عظیمی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی تنها استان کشور است که تمام منازل روستاییان را در برابر حوادث طبیعی بیمه کرده است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد