گوناگون

پرداخت وام قرض‌الحسنه با سود ۲ درصد به نیازمندان

پارسینه: مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در صندوق قرض‌الحسنه امداد وام‌ها با سود ۲ درصد میان مددجویان و نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: ۸۰ درصد این وام به مددجویان تعلق می‌گیرد.

محسن ولیئی در مراسم افتتاح اولین شعبه صندوق قرض الحسنه امداد در منطقه ۱۰ تهران افزود: مدتی قبل شعبه مرکزی این صندوق راه اندازی شد که امروز نیز در منطقه ۱۰ جیحون شاهد افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد به نفع نیازمندان و مددجویان جامعه هستیم .

وی از افتتاح چهار شعبه دیگر در تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در شعبه ها قصد داریم وام های قرض الحسنه در قالب تحصیل، اشتغال، کارگشایی و ازدواج به نیازمندان و مددجویان پرداخت کنیم .

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه مردم و خیرین می توانند با مراجعه به شعب صندوق قرض الحسنه سپرده گذاری کنند، تصریح کرد: سودی در این صندوق به آنها تعلق نمی گیرد و قصد ما احیای قرض الحسنه اسلامی است .

ولیئی تاکید کرد: با توجه به اینکه صندوق قرض الحسنه امداد عملیات ربوعی و شبه آن انجام نمی شود، در آینده به عنوان یک صندوق قرض الحسنه ممتاز و الگو شناخته خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه مجوز صندوق از بانک مرکزی داده شده است، اظهار داشت: وام های پرداختی از یک تا ۲۰ میلیون تومان برای خوداشتغالی است و وامی که در این صندوق پرداخت می شود نیز با کارمزد ۲ درصد است که ۸۰ درصد سرمایه گذاری ها به مددجویان کمیته امداد و مابقی به سایر نیازمندان تعلق می‌گیرد .

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین در مورد کمک های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها نیز بیان کرد: در مرحله اول این جشن که هفته گذشته برگزار شد، ۶۰۰ میلیون تومان جمع آوری و میان ۱۵ هزار دانش آموز تحت پوشش امداد توزیع می شود .

وی با اشاره به اینکه کمک ها تا پایان شهریور ماه توزیع می شود، تصریح کرد: البته دانش آموزانی که تحت پوشش نبوده، اما نیازمند هستند نیز از این کمک‌ها برخوردار خواهند شد .

ولیئی اظهار امیدواری کرد که در مرحله دوم جشن عاطفه ها که در مدارس برگزار خواهد شد، نیز کمک های جمع آوری شده نیز به ۲ میلیارد برسد .

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد