گوناگون

هوای تهران سالم است

پارسینه: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با شاخص عددی ۸۶ در شرایط سالم قرار دارد.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

محمد رستگاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت امروز با هشت عدد افزایش نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۸۶ قرار دارد.
وی با اشاره به ثابت ماندن میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون بر روی عدد ۴۸ اظهار کرد: در همین مدت میانگین غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز از ۲۲ به ۲۴ افزایش یافته است.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: ایستگاه های شادآباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۲۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۱۳ و شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۰۶ بیشترین میزان آلودگی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.
وی یادآور شد: در همین مدت ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۲۱ و گلبرگ (منطقه هشت) به ترتیب با شاخص های عددی ۵۱، ۶۰ و ۶۷ کمترین میزان آلودگی را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد