گوناگون

زلزله‌های ایران هیچ ربطی به هارپ ندارد

پارسینه: مدیر بخش مرکز زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه و مسکن وقوع زلزله به دلیل سیستم هارپ در کشور را از بیخ و بُن نادرست اعلام کرد.

علی بیت‌الهی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: اظهارنظرها در رابطه با این‌که عامل وقوع حوادثی مانند زلزله "هارپ" است، غیرواقعی بوده و امکان ایجاد چنین سیستمی که زیرزمین را تحت تاثیر قرار دهد وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رکوردهای زلزله کاملا شناخته شده هستند،‌ تاکید کرد:‌ رکوردهای مربوط به انفجار یا سیستم هارپ نیز مشخص بوده و با رکوردهای زلزله کاملا متفاوت است.

وی یادآور شد:‌ زلزله اخیر استان کرمانشاه در بسیاری از ایستگاه‌های دنیا ثبت شده و چنین شایعاتی از بیخ و بُن نادرست است.

تقریبا از ۱۰ سال پیش شایعاتی در این خصوص که عامل وقوع خشکسالی،‌ طوفان، زلزله و ... در کشور سیستم هارپ است، مطرح شده است. این شایعات از زلزله اخیر کرمانشاه و رویت نور در آسمان برخی شهرها در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام شدت گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    دارد

  • مهدی

    سوالاتی از جناب آقای بیت اللهی دارم :
    1- چرا این زلزله ها فقط در محدوده جغرافیائی ایران ، از غرب کشور تا شرق و شمال و جنوب اتفاق افتاد ؟ چرا در هیچ یک از کشورهای همسایه چنین زلزله هائی نداشتند؟
    2- رعدو برق های سرخ رنگی که در هوای کاملا" صاف به هنگام زلزله توسط بعضی ساکنین مناطق زلزله زده از جمله تهران در آسمان شهر مشاهده شد ناشی از چیست؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد