گوناگون

حفاظت از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی ملی فقط با ۱۴ نفر!

حفاظت از 400 هزار هکتار اراضی ملی فقط با 14 نفر!

پارسینه: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی البرز از فاصله 70 درصدی تعداد نیروها و ادوات اطفاء حریق استان در مقایسه با استانداردهای جهانی خبر داد.

فرامرز نیکزاد اظهار کرد: البرز دارای بیش از ۴۰۰ هزار هکتار عرصه و اراضی ملی است که ۱۴ نفر وظیفه حراست و حفاظت از آن‌ها را در مقابل آتش‌سوزی به عهده دارند.

وی ادامه داد: به طور استاندارد برای هر پنج هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی باید یک نیروی حفاظت به کارگرفته شود، ولی این امکان نه تنها در البرز بلکه در هیچ یک از استان‌های‌کشور فراهم نشده است.

وی توضیح داد: بدون شک حتی اگر این ۱۴ نفر تمام وقت و انرژی خود را برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان بگذارند باز آن طور که باید و شاید موفق نخواهند شد، چون تعداد آن‌ها به نسبت وسعت عرصه‌ها بسیار کمتر است.

این مسئول ابراز کرد: با این اوصاف می‌توان گفت: البرز از لحاظ تعداد و ادوات اطفاء حریق در مقایسه با نرم جهانی ۶۰ تا ۷۰ درصد فاصله دارد.

نیکزاد در ادامه با اشاره به نقش جوامع محلی در جلوگیری از وقوع و اطفاء به موقع حریق در عرصه‌های طبیعی گفت: اغلب در زمان وقوع حریق اولین گروه‌هایی که در محل حاضر می‌شوند افراد محلی و گروه‌های مردم نهاد هستند که این نشان از تغییر نگرش مردم در خصوص اهمیت حفاظت از عرصه‌های طبیعی در طول سال‌های اخیر دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی البرز افزود: این یگان ادواتی همچون بیل، فلکس بک، تیغه، شن‌کش و آتش کوب در اختیار دهیاری‌ها قرار داده تا در صورت وقوع حریق تا رسیدن نیرو‌های حفاظت اقدامات لازم را برای جلوگیری از گسترش آتش انجام دهند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد