گوناگون

بهره‌برداري از ۱۰ خط مترو در اصفهان تا دهه فجر

پارسینه: استاندار اصفهان، گفت: به احتمال قوی تا دهه فجر 10 خط مترو در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه اصفهان، "عليرضا ذاكراصفهاني"، امروز شنبه چهارم شهریور‌ماه در نشست خبري كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: در سال جديد ایجاد 178هزار فرصت شغلي براي استان اصفهان هدف‌گذاري شده كه تاكنون 20 درصد آن محقق شده است.

وي علت ناكارآمدي در بخش اقتصاد را نبود زیر ساخت‌هاي فرهنگي دانست و اظهار كرد: حمايت از سرمايه‌گذاران داخلي همیشه مدنظر است و اميدواریم طرح انتقال آب به فلات مركزي تا افق چشم‌انداز 1404 براي مردم محقق شود. همچنين اجراي عمليات قطار شهري را در كلان‌شهرهاي جديد در دستور کار داریم.

او با بیان اینکه در دو سال گذشته بسترهای فرهنگی مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده است، افزود: در سرشماري نفوس و مسكن كه سال گذشته در استان اصفهان انجام شد جمعيت استان اصفهان 4 ميليون و 879 هزار و 112 نفر اعلام شد كه اكثر جمعيت شهرنشين هستند.

ذاكر اصفهاني گفت: رشد صادرات استان در سال گذشته 50 درصد بوده است و بخش كشاورزي استان بيش از 80 درصد رشد داشته است.

استاندار اصفهان اظهار كرد: در سال گذشته 198 هزار فرصت شغلي محقق شد كه بيش از تعهد استان اصفهان بود و خوشبختانه 40 هزار واحد مسكن مهر نیز واگذار شد.

وي گفت: سال 82 رشد صادرات استان 20 درصد بوده است، اما از سال 87 به بعد رشد صادرات استان اصفهان به 120 درصد افزايش يافته است.

ذاكر اصفهاني افزود: در چهارماهه سال 91 درآمدهاي استان اصفهان 82 درصد محقق شده است كه 61.8 درصد آن درآمد مصوب استان اصفهان بوده است.

وي خاطرنشان كرد: توسعه ملي استان اصفهان در دست اجرا است و اين خبر خوش را هم بدهم که صادرات غيرنفتي ما در سال 91، 3 ميليارد و 500 ميليون دلار پيش‌بيني شده است كه از نظر وزني 68 درصد و از نظر ارزش 47 درصد رشد داشته است.

استاندار اصفهان افزود: تعداد پروژه‌هاي مهر ماندگار استان 53 مورد است كه پروژه نقش جهان مهمترين اين پروژه‌ها است و تلاش مي‌كنيم در ايام دهه فجر افتتاح شود.

ذاكر اصفهاني، خاطرنشان كرد: دفتر فني استانداري به طور مستمر پيگير طرح‌هاي مهر ماندگار است و به صورت هفتگي اين پيشرفت‌ها رصد و در محل پروژه نقش جهان هر هفته جلسه‌اي برگزار مي‌شود.

وي تصريح كرد: طرح پزشك خانواده، طرح مؤثري است و خوشبختانه در بخش روستايي وضع خوبي از نظر بهداشتي داريم و ریيس جمهور نيز دستور داده است تا پايان كار دولت دهم اين طرح عملياتي ‌شود.

او گفت: در بخش ميراث فرهنگي و گردشگري بايد بهاي بيشتري به اين بخش داده شود، که در 14 روستای استان در این زمینه اقدامات خوبي انجام شده است.

استاندار اصفهان در خصوص پروژه سالن اجلاس سران در اصفهان، گفت: من قبلاً هشدار داده بودم كه سرنوشت سالن اجلاس سران نبايد مانند مصلي يا نقش جهان شود و مهم اين بود كه اصفهان ارزش داشتن چنين تالاري را داشته باشد و بحث اجلاس سران غير متعهدها براي ما تنها يك بهانه بود و من اين اطمينان را مي‌دهم كه اين سالن مانند پروژه مصلي نمي‌شود چون اکنون این پروژه در دست بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سال گذشته نگاه ما در استان بيشتر به مسائل آبي متمركز بود و تاكنون براي تونل گلاب دو، 17 ميليارد تومان هزينه شده است چرا كه آب يك بحث زيربنايي است و بايد به آن اهميت ويژه‌اي داده شود.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنوزعواملی در استان اصفهان وجود دارند كه در كار استانداري مداخله مي‌كنند، اما ما كارمان را به خوبي انجام می‌دهيم.

وی افزود: من در اين مدت كه استاندار شده‌ام به اين فكر بوده‌ام كه انجام كارهاي بزرگ نيازمند ایجاد بستر فرهنگي مناسب است و سرمايه‌گذاري و حمايت از بخش توليد در رأس امور قرار دارد، زماني كه به استانداري آمدم بسياري از كارها از هم پاشيده بود و من انسجامي را به وجود آوردم كه امروز ثمره‌اش را مي‌بينم.

وي افزود: مهم اين است كه اقشار اجتماعي در بدنه جامعه مشاركت داشته باشند و همانطور كه گفتم عوامل مداخله كننده، بسياري از كارها را مختل مي‌كنند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد