گوناگون

نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در مشهد كليد خورد

پارسینه: با حضور بيش از يكصد متخصص برجسته از پنج قاره جهان، نخستين كنگره بين المللي اضطراب در بيمارستان رضوي مشهد مقدس آغاز به كار كرد.



نخستين كنگره بين المللي اضطراب امروز با حضور بيش از يكصد متخصص داخلي ومتخصص خارجي از پنج قاره جهان همانند كشورهايي چون آمريكا، كانادا، ايتاليا، سوئد، آلمان، استراليا و غيره آغاز و به مدت سه روز در بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد مقدس ادامه دارد.

رئيس کنگره بین المللی اضطراب در سخنانی در آئين افتتاحيه اين كنگره اظهار داشت: اضطراب و استرس عامل بسیاری از بیماریهای روان تنی و بیماریهایی از قبیل افسردگی، زخم های معده، ناراحتی های قلبی و عروقی است.

دکتر سعید عبدالحسینی افزود: علائم اختلال اضطراب در هر فرد متفاوت است اما عمده این عوامل شامل دلهره، تپش قلب، اختلال در اشتها و سوزش معده است.

رئيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي خاطر نشان كرد: علائم اضطراب بسته به شدت آن در افراد مختلف گسترده بوده كه البته شایع ترین آنها شامل تشویش و دلهره، تپش قلب، اختلال در خواب و اختلال در اشتها است.
وي با اشاره به تاثیرات اضطراب بر زندگی انسان تصریح کرد: باید از تاثیرات اضطراب بر بدن انسان چشم‌پوشی کرد چراكه این اختلال بر روح و جسم آنان تاثیرگذار است و یکی از عوامل بیماری‌های از قبیل زخم معده، بیماری‌های قلبی و افسردگی اضطراب است.
وي در ادامه در بخش ديگري از سخنان خود درمورد تعداد كل مقالات رسيده به دبيرخانه اين كنگره گفت: تعداد مقالات پذیرفته شده در این کنگره 210 مقاله است كه در طول سه روز برگزاری کنگره 80 مقاله در قالب سخنرانی پیرامون علل، درمان و پیشگیری از اضطراب و 130 مقاله به صورت پوستر توسط متخصصان داخل و خارج کشور ارایه می شود.

عبدالحسيني يادآور شد: همچنين در کنار برگزاری این کنگره چند کارگاه با موضوعات سینما و اضطراب، قرآن و اضطراب و هنر و اضطراب در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

دبیر نخستین کنگره بین‎المللی اضطراب نيز در اين مراسم اظهارکرد: همه جوامع بشری با پدیده اضطراب روبه‌رو هستند که در سلامتی انسان‎ها تاثیرگذار است؛ علائم گوناگونی برای اختلال اضطراب وجود دارد که همه جوامع را درگیر کرده البته یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اضطراب، سبک زندگی انسان‎ها بوده و در هر فردی نیز میزان و تاثیر گذاری آن متفاوت است.

پروفسور علي گرجي افزود: اضطراب قابل درمان است اما باعث ایجاد بیماری‎های روحی و جسمی در انسان‎ها می‎شود و باید به آن توجه کرده و برای درمان و مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد.
وی خاطر نشان كرد: در منطقه خاورمیانه به دلیل جنگ‌های سال‌های اخیر شاهد افزایش اضطراب در میان مردم هستیم و این مساله نشان از تاثیر فراوان عوامل محیطی بر این اختلال دارد البته عوامل ایجاد کننده اضطراب مختلف است و آب و هوا و شرایط محیطی نيز در اضطراب افراد جامعه تاثیر گذار است .

دبیر کنگره بین المللی اضطراب در خاتمه از راه اندازي مرکزی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی جهت تشخیص درمان و تحققیق درمورد اضطراب خبر داد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد