گوناگون

برنامه حمل و نقل عمومی این شهرستان ها درپی تغییر ساعات کاری+جزئیات

برنامه حمل و نقل عمومی این شهرستان ها درپی تغییر ساعات کاری+جزئیات

با تغییر ساعات کاری برنامه حمل و نقل عمومی شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و یزد تغییر کرد.

به گزارش پارسینه، با توجه به ابلاغیه هیات وزیران و در راستای کاهش مصرف برق و بهینه‌سازی الگوی مصرف، ساعت شروع به کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت ۶ صبح خواهد بود به همین منظور برنامه آغاز به کار حمل و نقل عمومی در برخی استان ها تغییر کرد.

تغییر ساعت سرویس‌دهی متروی اصفهان

به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان، گفت: با توجه به تغییر ساعت کار ادارات و ارگان‌های مختلف و بر اساس مصوبۀ هیئت دولت و در راستای کاهش مصرف برق و استفاده بهینه از انرژی، ساعت کار متروی اصفهان افزایش و آغاز به‌ کار خدمات آن یک ساعت زودتر از برنامه قبلی انجام خواهد شد.

هادی کریمی، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مترو را پاک‌ترین، سالم‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به‌طور کلی کارآمدترین شبکه حمل‌ و نقل است، اظهار کرد: مترو نقش انکار ناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

او یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوا در جهان را، استفاده از مترو قلمداد کرد و افزود: از این‌رو فعالیت مستمر و پویای مترو از اولویت‌های مدیریت شهری و مدیریت این شرکت است.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: با توجه به تغییر ساعت کار ادارات و ارگان‌های مختلف و بر اساس مصوبه هیئت دولت و در راستای کاهش مصرف برق و استفاده بهینه از انرژی، ساعت کار متروی اصفهان افزایش و آغاز به‌کار خدمات آن یک ساعت زودتر از برنامه قبلی انجام خواهد شد.

کریمی ادامه داد: بنابراین از شانزدهم خرداد ۱۴۰۳ فعالیت متروی اصفهان در روزهای هفته (شنبه تا پنج شنبه) از ساعت ۵:۰۵ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت و روزهای جمعه نیز کماکان از ساعت ۹ تا ۲۲ خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در همین راستا کارکنان متخصص و خدوم شرکت مترو نیز با همت و تلاش مضاعف و شبانه‌روزی و پذیرش مشقات فراوان برای افزایش رضایتمندی و رفاه شهروندان تلاش می‌کنند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان در پایان تأکید کرد: لازم به ذکر است در حال حاضر روزانه به طور میانگین حدود ۱۰۰ هزار نفر از مترو و خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

 

تغییر ساعت فعالیت ناوگان اتوبوسرانی شیراز 

ناوگان اتوبوسرانی این کلان‌شهر از روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۱ فعالیت و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز اعلام کرد: با توجه به ابلاغ تغییر ساعات کار ادارات، ناوگان اتوبوسرانی این کلان‌شهر از روز چهارشنبه، ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۵:۳۰ تا ۲۱ فعالیت و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

 

شهردار مشهد از تغییر ساعت ارائه خدمات مترو و اتوبوسرانی خبر داد

محمدرضا قلندرشریف اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه هیات وزیران و در راستای کاهش مصرف برق و بهینه‌سازی الگوی مصرف، ساعت شروع به کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ساعت ۶ صبح خواهد بود و بر این اساس، با اخذ مجوز از شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان رضوی و در راستای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان مشهدی و پرسنل ادارات، ساعت شروع به کار مترو و اتوبوسرانی مشهد نیز ۵ صبح و خاتمه آن ۲۱:۳۰ است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد،  وی ادامه داد: در روزهای تعطیل، روال کاری مترو و اتوبوسرانی منطبق بر الگوی قبل خواهد بود.

 

تغییر ساعت کار اتوبوس‌های شهری یزد

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تغییر ساعات کاری اتوبوس‌های شهری یزد همزمان با گرم شدن هوا و تغییر ساعت کاری ادارت خبر داد.

«مهدی فعالی» در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: همزمان با تغییر ساعت کاری ادارات جهت صرفه جویی در مصرف برق به دلیل گرم‌شدن هوا به‌دنبال آن ساعت کاری اتوبوس‌های شهری تغییر کرد.

وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد از ساعت ۵:۲۰ صبح خدمات‌رسانی خود را آغاز و خدمات‌رسانی تا ساعت ۲۱:۰۰ ادامه دارد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در پایان گفت: زمان انتظار و ساعت حضور اتوبوس‌ها در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها تغییری نخواهد داشت؛ و از شهروندان خواهشمند است تا با توجه به این تغییرات، برنامه سفر خود را تنظیم کنند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد