گوناگون

۳۴۵ هزار زائر اربعین از مرز خسروی تردد کردند

 ۳۴۵ هزار زائر اربعین از مرز خسروی تردد کردند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تردد ۳۴۴ هزار و ۹۹۶ نفر از زائران اربعین از ابتدای ماه صفر تا پایان روز دوازدهم این ماه از پایانه مرزی خسروی به عراق خبر داد.

به گزارش پارسینه به نقل از ایرنا ، سردار «مهدی حاجیان» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و بررسی روند تردد زائران افزود: از مجموع زائرانی که از ابتدای ماه صفر این مرز رسمی را برای تردد به کربلای معلی انتخاب کرده اند ۷۴ هزار و ۳۶۹ نفر از زوار طی ۲۴ ساعت گذشته (شنبه ۲۷ مردادماه) از این مرز از کشور خارج شده و یا به کشورمان بازگشته اند.

وی اظهار کرد: از مجموع ترددهای روز گذشته زائران از مرز رسمی خسروی، ۵۷ هزار و ۲۵۷ زائر از کشور خارج شده و در همین مدت ۱۷ هزار و ۱۱۲ نفر به کشورمان وارد شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تسهیل در تردد و خروج زائران از مرز خسروی گفت: زائران بدون هیچ گونه معطلی و توقفی و در بازه زمانی کمتر از پنج ثانیه از گیت های گذرنامه عبور می کنند و تشریفات خروج آنها از کشور انجام می شود.

حاجیان با بیان اینکه همه امکانات لازم در پایانه مرزی خسروی برای پذیرایی از زائران فراهم است، افزود: همکاران ما در قسمت های مختلف آماده ارائه هرگونه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

او همچنین با اشاره به ظرفیت مناسب پارکینگ های تعبیه شده در مرز خسروی، گفت: این پارکینگ ها همگی شماره گذاری شده و به دوربین های مدار بسته و امکانات حفاظتی مجهز هستند و زائران با خیالی آسوده می توانند خودروهای خود را در آن ها قرار دهند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار