گوناگون

راه‌اندازی رشته های مبارزه با جرائم اقتصادی

پارسینه: رئیس پلیس آگاهی از راه اندازی رشته های مبارزه با سرقت و جرائم اقتصادی در دانشکده پلیس آگاهی دانشگاه علوم انتظامی خبر داد.

سردار سيد حسن بتولي در این باره گفت: براساس چشم انداز 2012، نيروي انتظامي بايد سازماني ارزشمند، هوشمند، قانون مدار، مشاركت جو، چابك، علمي و مجهز به فن آوري روز و يكي از پليس هاي موفق در سطح آسيا باشد.

رئيس پليس آگاهي گام اول براي رسيدن به هدف فوق را تقويت كيفي نيروهاي آگاهي دانست و افزود: براي جذب و گزينش نيروهاي كارآمد علاوه بر جذب نيرو از دانشگاه علوم انتظامي، از طريق روساي پليس استانها نسبت به انتخاب بهترين ها از ميان دانشگاهيان، نيروهاي بسيج و معاونت هاي آموزشي استان ها اقدام كرديم. بتولي با تاكيد براينكه نيروهاي پليس آگاهي بايد از تخصص هاي لازم برخوردار و كارآمد باشند،خاطرنشان كرد: در موضوعاتي نظير مبارزه با جرائم اقتصادي و تشخيص هويت نيازمند كارشناسان خبره هستيم تا از همان بدوخدمت موثر واقع شوند.

به گفته اين مقام انتظامي هم اكنون در دانشكده علوم و فنون آگاهي و اطلاعات دانشگاه علوم انتظامي، قرار است رشته هايي نظير مبارزه با سرقت، جرائم اقتصادي و كلاهبرداري به صورت مجزا راه اندازي شوند.وي يكي ديگر از اقدامات اين پليس را در راستاي افزايش كارايي كاركنان، ورود دانشجويان كارشناسي پليس آگاهي از سال سوم دانشگاه را به ميدان عمل دانست و افزود: دانشجويان ضمن شركت در كارگاه هاي آموزشي، به صورت عملي با پرونده هاي مختلف درگير مي شوند ضمن آنكه دانشجويان را به صحنه برده تا از نزديك با محيط جرم آشنا شوند.

رئيس پليس آگاهي يكي ديگر از برنامه هاي اين پليس را در راستاي تربيت نيروهاي متخصص، ساخت بازداشتگاه و ايجاد مركز تشخيص هويت در جنب دانشگاه علوم انتظامي اعلام كرد و افزود: با اين اقدام، دانشجويان مستقيما از مجرمان در جرائم مختلف بازجويي كرده و ضمن بررسي آثار موجود در صحنه هاي جرم، در كنار دروس تئوري به صورت عملي با مسائل آشنا مي شوند.بتولي بر تقويت مهارت هاي تيراندازي كاركنان پليس آگاهي تاكيد كرد و گفت: با توجه به نوع ماموريت ها، كاركنان پليس آگاهي بايد از مهارت بالايي در تيراندازي برخوردار باشند به همين دليل كسب مهارت هاي لازم را از دانشگاه آغاز كرديم. وي با اشاره به اينكه تغيير اساسي در رويكردهاي پليس آگاهي صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين تغييرات منجر به دگرگوني بزرگ در مبارزه با جرائم و انجام ماموريت ها شود.

به گفته اين مقام انتظامي، ماموريت پليس آگاهي در گذشته تنها به كشف جرم و مبارزه با مجرم خلاصه مي شد اما هم اكنون شاهد تغيير ماموريت اين پليس از كشف جرم بر مديريت بر جرم هستيم در اين ماموريت، پليس سعي مي كند با كسب اطلاعاتي كه از مجرمان در پرونده ها بدست مي آورد زمينه هاي فردي و اجتماعي كه منجر به شكل گيري جرم شده است را شناسايي و خود و ديگران را در جهت حذف زمينه هاي اجتماعي موثر در جرم هدايت كند تا از اين طريق بتواند آمار جرم و تعداد پرونده هاي مورد رسيدگي را كاهش دهد. رئيس پليس آگاهي ناجا، يادآور شد: با اين اقدام هم مجرمان از تكرار جرم خودداري مي كنند و هم خط قرمزها را پررنگ تر كرده تا ديگران وارد عرصه جرم نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد